Добри практики

Как си направихме Алиса

Как си направихме Алиса

„Много хубаво ни се получава, хора!“ , чува се глас от отбора на „Пинокио“. „Не съм Супермен, за да съм толкова бърз“, възкликва друг – от отбора на „Мечо Пух“.

„Кой ще лепи?“ – забързано пита трети. „Алиса да я сложим тук“ – предлага четвърти.smiley

Така изглежда един час в софийското училище – 126 то ОУ „Петко Ю. Тодоров“, когато е част от програмата „Научи се да даряваш“.

В България тя се осъществява от Български дарителски форум, по идея на американската платформа Learning to give и залага както на естественото любопитство на децата, така и на потребността им (както и на всички нас) да искаме да правим добро, да се отнасяме с разбиране и емпатия към другите, светът и природата около нас да са по-красиви, и ние да помогнем за това.

В този час децата от 3 „а“ клас говорят за това какво са добродетелите и как ако сме задружни, внимателни към другите и търпеливи, ще постигаме по-бързи и добри резултати в екип.

Програмата предвижда в класовете от 1-ви до 12-ти чрез различни теми учениците да изучават тънкости на дарителството, доброволчеството и умението и предизвикателството да бъдеш гражданин.

И не просто да ги изучават, а да ги прилагат чрез различни дейности. А външни лектори от компании, неправителствени организации и експерти в различни области гостуват при децата и непосредствено и атрактивно им разкриват детайли и важни аспекти от разглежданата тема.

Така, в случая с 3 „а“, идеята е децата не просто да дефинират по техния детски начин щедростта, любовта, честността, вниманието, търпението, а да могат да ги усетят и „практикуват“ именно в процеса на развитието на урока.

Помагат им гости от фондация „Благотворител“, които от години работят по проект „Добродетели“ и сега предлагат на децата забавна интерпретация на поговорката „Сговорна дружина планина повдига“ с намерението малчуганите да осъзнаят колко по-лесно, приятно и ползотворно е да се работи в екип и как постигнатия резултат те прави по-щастлив.

Задачата е в рамките на часа учениците да направят цветни колажи от наличните материали, които разказват историята на създаването на любими приказни герои – Алиса, Мечо Пух, Пинокио, Питър Пан от техните автори и да покажат работите си на останалите, като осмислят и говорят и за преживяванията си през времето на урока.

Часът завършва с няколко цветни колажа, залепени на прозорците и щастливи деца, които сами стигат до извода, че „ако работим заедно, постигаме повече и сме по-задружни“ и „Споделеното щастие е още по-голямо“. И очакват с нетърпение следващия час от „уроците за живота“, както те наричат програмата „Научи се да даряваш“.

Програмата се осъществява с подкрепата на фондация „Америка за България“, фондация Оук, Сосиете Женерал Експресбанк и Технологика.

Източник: Вести

© Всички права запазени 2017 @ Learningtogive.bg