Намерете урок

Трябва ли всички деца да ходят на училище
Категория: Доброволчество, Личностно развитие Клас: 3

Учениците изследват въпроса за образованието като право, до което не всеки има достъп. Планират и изпълнят доброволчески проект, за да помогнат повече хора да имат достъп до образование. Продължителност: две занятия от 40 минути ...

Права и привилегии
Категория: Гражданско общество, Личностно развитие Клас: 3, 4

Учениците участват в игра, чрез която се запознават с разликата между права и привилегии и която тества предположенията им относно основните права. Те получават знания за образованието като право, което не е достъпно за всеки. Продължителност: eдно занятие от 40 минути. ...

Уважение и самоуважение
Категория: Личностно развитие Клас: 7

Учениците обсъждат и дават примери, илюстриращи смисъла на самоуважение и уважение към другите (какво представлява, как се изразява, към кого е насочено и пр.). Разглеждат връзката между неуважение, от една страна, и предразсъдък/предубеждение, стереотип, дискриминация и расизъм, от друга. Продължителност:  Едно или две занятия по 40 минути ...

Тормоз, насилие и основни демократични ценности
Категория: Личностно развитие Клас: 7

Учениците ще обсъдят, че тормозът нарушава основните демократични ценности на човека. Учениците ще предприемат действия по въпроса за тормоза, като проучвания на различни групи и споделяне на резултатите и възможните им решения с другите.  Продължителност:  Две или три занятия по 40 минути ...

Предразсъдъци, стереотипи, дискриминация
Категория: Личностно развитие Клас: 7, 8, 10

Учениците се запознават със значението на понятията „предубеждение/предразсъдък“ „стереотип“ и „дискриминация“. Те разглеждат и обсъждат как се появяват и развиват предразсъдъците и стереотипите, какви видове биват, и какъв е техният потенциал да прераснат в дискриминация. Продължителност:  Три занятия по 40 минути ...

На лъжата краката са дълги, ноктите остри, а езикът – отровен!
Категория: Личностно развитие Клас: 7

По време на това занятие учениците обсъждат различните типове лъжа и ги подреждат в зависимост от тежестта и вредата, която нанасят на другите. Продължителност:  Едно или две занятия по 40 минути ...

Насоки за професионална автобиография
Категория: Доброволчество, Личностно развитие Клас: 10

Учениците определят разликата между организациите с нестопанска цел и организациите със стопанска цел. Проучват възможности за доброволческа работа в стопанския и нестопанския сектор и разсъждават върху собствените си интереси и умения, свързани с бъдещата им професионална реализация. Изготвят автобиография с цел кандидатстване за доброволческа работа. Продължителност: Две занятия по 45 мин. ...

Как се грижим за животните, които се грижат за нас
Категория: Личностно развитие, Общност, Природни ресурси Клас: 3

Учениците ще научат какво означава хуманно отношение към животните. Те ще разберат, че тяхна отговорност е да се държат с уважение към животните. Учениците ще разработят и осъществят проект по темата и ще имат възможността след това да обсъдят смисъла и ефекта от него. Продължителност: Две занятия по 40 минути (урокът предвижда...

Уважение към собствеността
Категория: Личностно развитие, Общност Клас: 4

След като научат определението на уважение към себе си и другите, учениците ще имат възможност да разгледат и проявят уважение към собствеността в общността. Учениците ще проведат наблюдения в училище и ще отбелязват какво са установили, за да може по-лесно да разберат как да развият положителни навици към собствеността.  Продължителност: Две занятия...

Герои и знаменитости
Категория: Доброволчество, Лидерство, Личностно развитие Клас: 4

Урокът ще помогне на учениците да разберат разликата между герои и знаменитости. Продължителност: Едно занятие от 40 минути ...

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg