Намерете урок

Внасяне на положителна промяна в общността
Категория: Гражданско общество, Доброволчество, Общност Клас: 3

Учениците посещават/идентифицират места в общността, може и самото училище, за да определят потребностите, които трябва да бъдат задоволени, както и как те самите могат да помогнат за това.   Продължителност: Две занятия по 40 минути. ...

Благотворителността – добро дело близко до нас
Категория: Дарителство Клас: 3

Този урок ще обрисува как хората в ежедневието си се нуждаят от доверие. Ще даде определение за филантропия/дарителство и ще обясни как то работи за общото благо в рамките на семейството, училището и квартала. Продължителност: Две занятия по 40 минути ...

Филантропия – какво, къде, защо?
Категория: Филантропия Клас: 7

Учениците се изследват полето на филантропия в България чрез събиране на информация за работата на различни нестопански и благотворителни организации. Учениците развиват умения за проучване и анализиране на събрана информация. Запознават се с термина „мисия“ на една организация. Продължителност:  Едно занятие от 40 минути ...

Уважение и самоуважение
Категория: Личностно развитие Клас: 7

Учениците обсъждат и дават примери, илюстриращи смисъла на самоуважение и уважение към другите (какво представлява, как се изразява, към кого е насочено и пр.). Разглеждат връзката между неуважение, от една страна, и предразсъдък/предубеждение, стереотип, дискриминация и расизъм, от друга. Продължителност:  Едно или две занятия по 40 минути ...

Тормоз, насилие и основни демократични ценности
Категория: Личностно развитие Клас: 7

Учениците ще обсъдят, че тормозът нарушава основните демократични ценности на човека. Учениците ще предприемат действия по въпроса за тормоза, като проучвания на различни групи и споделяне на резултатите и възможните им решения с другите.  Продължителност:  Две или три занятия по 40 минути ...

Предразсъдъци, стереотипи, дискриминация
Категория: Личностно развитие Клас: 7, 8, 10

Учениците се запознават със значението на понятията „предубеждение/предразсъдък“ „стереотип“ и „дискриминация“. Те разглеждат и обсъждат как се появяват и развиват предразсъдъците и стереотипите, какви видове биват, и какъв е техният потенциал да прераснат в дискриминация. Продължителност:  Три занятия по 40 минути ...

Празник на добротворците
Категория: Филантропия Клас: 7, 8

Учениците оценяват по изготвени критерии ефекта от конкретни филантропски дейности на местно и/или локално равнище. Подготвят и реализират събитие „Празник на добротворците” под формата на конкурс и церемония, на която ще бъдат отпразнувани добрите дела на местни, локални и/или национални филантропи („защитници на общото благо”). Учениците се ангажират с филантропска дейност...

План за действие за енергията
Категория: Природни ресурси Клас: 7

Учениците проучват и представят информация за предимствата и недостатъците на възобновяемите енергийни източници. Групите ученици изготвят план за застъпничество за стопанисването на енергия в общността. Продължителност:  Две занятия по 40 минути ...

На лъжата краката са дълги, ноктите остри, а езикът – отровен!
Категория: Личностно развитие Клас: 7

По време на това занятие учениците обсъждат различните типове лъжа и ги подреждат в зависимост от тежестта и вредата, която нанасят на другите. Продължителност:  Едно или две занятия по 40 минути ...

Гладната планета
Категория: Бедност, Дарителство, Здраве, Филантропия Клас: 10

Учениците научават за спецификата в храненето в различните континенти. През темата за храната се засягат теми като толерантност, глобално и локално, еднообразие и многообразие, и пр. Учениците коментират спецификите на здравословното хранене и  практиката в България в това отношение. Изправят се пред предизвикателството да дадат от своето време, умения и средства,...

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg