Добри практики

Направете първата крачка

Ние сме виновни, че се оплакваме от времето… или да си го кажем просто, ние всички сме виновни за това, че се оплакваме от проблемите, които ни заобикалят и виждаме. Но дали сме първите, когато става въпрос да сме част от решението на тези проблеми?  По-рано тази седмица, прочетох коментар във Фейсбук, отнасящ се до проблем в общността ми. След като го прочетох се замислих, че вместо да се плаквам от проблема, трябва да съм част от решението. Какво ни пречи да направим първата крачка към промяната? Страх? Гордост? Липса на знание? Каквото и да е, трябва да направим съзнателния избор да спрем да се оплакваме от времето и да отворим чадър в дъжда!

Като възпитатели трябва да се възползваме от всеки случай да изграждаме гражданското съзнание и ангажираност на нашите ученици. Да ги ангажираме и да фасилитираме дискусия за тяхната роля в общността. Да създаваме обучителна среда, която позволява разговори за местни и глобални теми и каузи. Ето някои начини да започнем разговор с децата, които използвам аз с моите ученици от горен курс, когато се опитвам да ги  ангажирам с теми като социална промяна и доброволчество:

  • Какво виждате във вашата ощност, което бихте искали да промените?
  • Какво бихте искали да запазите?
  • Хайде да помислим и опишем какво се случва около вас всеки ден?
  • Да направим списък, да нарисуваме карта или да заснемем тези неща
  • Да помислим за създаването на решения
  • Виждате ли замърсяване? Организирайте ден за почистване за вас и вашите съседи
  • Бихте ли искали да се присъедините към бобрата срещу глада? Пакетирайте обяд и го дайте на някой, който моли за помощ на път за работа.
  • Хронични заболявания? Запишете се в благотворително бягане, за да наберете средства за ХИВ/СПИН или рак.

С една дума, недейте амо да говорите по проблемните теми. Правете нещо по въпроса!

 

*Текстът е взет от американската Learning to Give с изричното разрешение на организацията.

 

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg