Аз обичам България

„Не съм те никога избирал на земята. Родих се просто в теб на юнски ден във зноя. Аз те обичам не защото си богата, а само за това, че си родина моя.“ Атанас Далчев- „Към родината“

Учител работил по този проект: Ирена Мицковска
Описание на проекта

Първи час23.02.2018 г.- „Аз обичам България“- под този надслов реших да проведа състезание, с което да отбележим Национален празник на страната.

Децата с голямо желание се включваха в уроците по история от Човекът и обществото, темата им беше много интересна, бяхме изучили вече по- голямата част от историческия материал. Затова предварително ги помолих да потърсят у дома любопитни, интересни, неизучвани факти за някой от нашите владетели или за определено събитие. Предполагам, че родителите са им оказали помощ, защото в часа носеха много интересна информация. Тъй като самите те бяха нейни  „откриватели“ , те бяха толкова възторжени, нямаха търпение да вземат участие и повечето им изказвания започваха с ентусиазираното „А знаете ли, че…“

Така историята на България се превърна във филм с интересни епизоди, владетелите добиваха по- реално присъствие, историческите събития се осмисляха по- добре, търсеха се причини и следствия…

Говорихме с децата какво значи патриотизъм, национализъм, толерантност по отношение на съвместното съжителство на различни етноси, религии и култури на една територия, обединени в една държава с единни закони.

 

Определихме дата за състезанието и поканихме родителите. Предварително подготвих въпросите и материалите.

 

Втори час- 02.03.2018 г.

На самото състезание дойдоха доста родители или близки. Вълнението беше голямо, и от страна на учениците, и от страна на гостите ни. Разделени в четири отбора, децата „мериха“ знания, бързина и съобразителност, решавайки различни задачи. Голяма част от родителите бяха гости, а трима от тях- членове на журито, които бяха доста затруднени, защото те трябваше сами да определят критериите, по които да оценяват отделните задачи, а отговорите на отборите бяха толкова подробни, въпросите, които задаваха на противниците- трудни, че журито трябваше да обмисля възможности за допълнителни въпроси и бонус точки. В края на часа признаха, че самите те са изненадани не толкова от знанията, които децата им са показали, а от желанието и спортния къс, с които са играли, от амбицията да докажат, че знаят повече от другите.

Задачите от състезанието: /които могат да бъдат променени, адаптирани, допълнени; последователността е въпрос на преценка на учителя.

 

  • Карта на България- всеки отбор получава такава карта, трябва да напишат посоките и съседните ни държави. /бонус- да маркират къде се намират София и Тетевен/
  • Избери верния отговор!- всеки отбор получава лист с въпроси и три възможни отговора към всеки от тях. Оценява се бързина и верен отговор.

/въпросите прилагам в края на урока/

  • Подреди владетелите хронологично!- 16 карти с образи на български владетели, разбъркани; всеки отбор получава по четири карти на случаен принцип и трябва да подреди владетелите в хронологичен ред за определено време. /картите са от учебния комплект „Букварино“ на „Азбукари“/

https://www.azbukari.org/shop/nachalo/38-bukvarino.html

  • Разкажи за революционерите!- всеки отбор получава на случаен принцип една карта на български революционер и трябва да разкаже накратко за него. Предварително те знаеха кои са революционерите, имаха право да търсят допълнителна информация. Другите отбори можеха да задават въпроси. Условието беше самите те да знаят верния отговор.
  • Игра с короната- на член на отбора се поставя корона на главата, на нея има процеп, в който се поставя карта с образа на българския владетел. Чрез задаване на въпроси към своите съотборници детето трябва да познае кой е той.
  • Всеки отбор получава стиховете от химна на България, разбъркани и на отделни ленти. Оценява се бързина и вярно подреждане.

Вълнуващият момент в края на задачата бе, когато един от родителите попита децата дали могат да  запеят химна. Запяха всички, и ученици, и родители, което бе един много трогателен миг.

Така освен че почетохме празника, учениците показаха по занимателен начин знанията, които са усвоили по „Човекът и обществото“ и „Човекът и природата“, а родителите бяха наши гости и съмишленици.

В крайна сметка победителите бяха с близки резултати. Всички се съгласихме, че по- важни и по- ценни са удоволствието, с което децата се включиха в състезанието, ентусиазмът, с който работиха, както и знанията, които показаха. Защото обичта към България не се измерва с места и награди, а тя е чувство, което всеки от нас носи в сърцето си! 

Избери верния отговор:

Най- високата планина в България е:

а/ Родопи       б/ Пирин        в/ Рила

Река Марица тече през:

а/ Дунавската равнина       б/Тракийската низина        в/ Добруджа

Река Искър се влива в:

а/ Черно море           б/ Янтра       в/ Дунав

Вихрен е най- високият връх в:

а/ Рила           б/ Пирин        в/ Стара планина

Кой от градовете НЕ се намира на река Дунав:

а/ Балчик                   б/Силистра               в/ Лом

През Тетевен тече река:

а/ Черни Осъм                      б/ Бели Вит                                      в/ Черни Вит

Родното място на Христо Ботев е:

а/ Карлово                 б/ Карнобат             в/ Калофер

В коя група селища НЕ всички се намират край Черно море:

а/ Балчик, Силистра, Китен               б/ Варна, Созопол, Каварна       в/ Ахтопол, Бургас, Обзор

Кой град НЕ се намира в Северна България:

а/ Асеновград                       б/ Плевен                  в/ Добрич

Река Дунав извира от планина в:

а/ Белгия                   б/ Австрия               в/ Германия

Надпиши забележителностите:

 4 снимки – паметника Шипка, храм- паметник „Александър Невски“, Рилския манастир, Мадарския конник

Галерия

Аз обичам България
Аз обичам България
Аз обичам България
Аз обичам България
Аз обичам България
Цели на проекта

  • Възпитание в родолюбие.
  • Знание за националния празник на България.
  • Познаване на символите на държавата- знаме, герб, химн.
Работа вкъщи

Учениците търсиха допълнителна информация за български владетели или събития от нашето минало.

Подготовка на въпросите за състезанието.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg