Благотворителност- какво е това?

13.01.2018

Шестокласниците лесно определиха термина „благотворителност“.  Учениците са запознати с някой   благотворителни акции.

Изтегли проект
Оцени проекта
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • 0/6
  • 0 ratings
0 ratingsX
Много зле! Зле Хммм Ok Добро! Много добро!
0% 0% 0% 0% 0% 0%
Учител работил по този проект: Ива Атанасова
Цели на проекта

  • Учениците научават значението на думата благотворителност и посочват примери за това у дома, в училище и в общността
  • Правят разлика между даряване на време, на умения и на средства на базата на примери от личния си опит или опита на техни близки;
Използвани материали

  • Мултимедия
  • Хартиен носител
  • Интернет пространство
Описание на проекта

В нашето училище имаме Коледен и Великденски базар. Те активно се включват в тези инициативи. Нашият клас е инициатор за събиране на средства за момче, което се нуждае от операция в чужбина. Това е Стилиян Колев на 12 години, който се бори с тежката диагноза Синовиален Сарком. Миналата година учениците събраха дрехи и други пособия за деца и възрастни .Те ги дариха на Български Червен кръст.  За Коледа посетиха Дом за стари хора. Там те изнесоха кратка програма с песни и стихове. Подариха изработени от тях коледни картички и сурвакници.

Предварително беше поставена задача. Учениците трябваше да намерят в интернет материали по темата. Те бяха се насочили към  фондации и различни компании, които се занимават с благотворителност. Намерени бяха благотворителни организации

/ Лекари без граници, Милосърдие, Приют, Заедно срещу насилието над животни/, други сами даваха пример със себе си, а трети бяха намерили фондации /„Уницеф“, „Искам бебе“,“Америка за България“, „Деца с проблеми в развитието“, „За нашите деца, „Благотворител“, „Тротоара“, „Милостив“/, сайт за благотворителност / Надежда Българи/. Учениците бяха запознати подробно с компании, които са свързани с благотворителност. Децата бяха много впечатлени и изненадани да чуят за тези компании. Те ги познават, но не ги свързваха с благотворителност. Всички разбраха, че тези организации и компании обединяват хора с общи цели и интереси.

Някой ученици споделиха за Българската Коледа. Там  често даряват не само те, но и техните родители.

В часа се стигна до дискусия“ за или против“ даването на пари на просещи хора. Класът беше разделен на две, но всички се съгласиха с това да помагаме на нуждаещите се.

Подпомогнати от Хермин Eмирян- мениджър „ Научи се да даряваш“, която беше гост в един от часовете ни, учениците научиха да ценят времето, което отделят за други хора. Разбраха, че могат да дарят не само пари, дрехи, храна, но и внимание.  То също е вид дар, на който не се отдава значение. Децата пропуснаха този факт в своите изказвания. Ние имаме нужда да даряваме усмивки, радост, надежда и подкрепа. Всички тези жестове на внимание  са важни за самите нас.

Част от фондациите в България:

  1. Американска Фондация за България
  2. Български фонд за жените
  3. Фондация „Благотворител”
  4. Фондация „Биоразнообразие”
  5. Фондация „Българска памет”
  6. Фондация „Дънди“
  7. Фондация „Еврика”
  8. Фондация „Една от осем“
  9. Фондация „Искам бебе
  10. Фондация „Кремена и Кирил Домусчиеви”
  11. Фондация „Лале”
  12. Фондация „Помощ за благотворителността в България”
  13. Фондация „Радостина Константинова“
  14. Фондация „Св. св. Кирил и Методий”
  15. Фондация „Светът на Мария”
  16. Институт „Отворено общество” – София
  17. Фондация „Партньори България”
  18. Уницеф България
  19. Фондация „Работилница за граждански инициативи”

 

Други изтночници, от които можете да подберете организации в различни сфери:

 

 

Кратко описание на дейност на фондации и компании – членове на БДФ

 

Фондации

 

  1. Фондация „Искам бебе“ – Помага на семейства, които не могат да имат бебета. Дава им възможност да поговорят за проблема си със специалисти, с други подобни семейства, а също и да се лекуват, така че да могат да имат бебета впоследствие.
  2. Американска фондация за България: Подкрепя ученици, които са силни и талантливи да имат още по-големи постижения  в образованието, естествените и хуманитарните науки, културата и изкуствата. Дава стипендии на тези деца, подкрепя олимпийски отбори от България да ходят на състезание и да печелят медали, подпомага и реставрацията на църкви и манастири.
  1. Фондация Благотворител: Подпомага деца, които са живели в домове да се справят по-добре с живота, извън дома – да пишат автобиографиите си, да изкарат шофьорска книжка, дава стипендии на такива деца. В училища и детски градини учи децата на общочовешки добродетели и преподава какво е „приятелство“, „любов“, добро, справедливост и т.н.
  2. Фондация „Светът на Мария“ – Помага на млади хора, които имат интелектуално затруднение. Това са хора, които са се родили с някои дефицити и трудно се справят с неща, които за нас изглеждат нормални – приготвянето на храна, ходенето на работа, пазаруване и т.н. Фондацията им помага да се научат да правят сами или с помощта на други всички тези неща, а също и да си намерят приятели.

 

Компании

  1. АVON България – компанията произвежда и продава различни кремове, червила, грим, парфюми и всякакви други козметични продукти.
  2. Актавис България – произвежда и продава лекарства, които помагат на различни заболявания
  3. Данон Сердика произвежда и продава млека и млечни продукти
  4. Теленор , Мтел и VIVACOM – предлагат мрежа – кабели, антени и други приспособления, за да направят мрежа за своите абонати, предлагат и продават интернет, както и дават възможност на хората да се свързват по телефоните си, и да гледат телевизия.
  5. Райфайзенбанк, УниКредит, Първа инвестиционна, Пощенска и други банки : дават възможност на хората да имат спестявания, хората си оставят парите и банките ги управляват, плащат лихви на хората от депозити, предлагат кредити и т.н, можеш да се преведеш там заплатата и т.н
  6. Метро- корпоративната политика за социална отговорност на МЕТРО България в по-голямата си част е свързана с подкрепата на инициативи на НПО, които имат нужда от хранителни продукти, а не толкова от финансови средства.
  7. Лидъл България-  най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част е от немската Schwarz-Gruppe и присъства в над 25 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г.


 

Галерия

Благотворителност- какво е това?

© Всички права запазени 2018 @ Learningtogive.bg