Да кажем добри думи

Клас: 1, 2

Учениците предприемат действия за общото благо, за да се насърчи добротата в тяхното училище. Те раздават стикери с усмивки на другите или правят плакати, които поставят на различни места в училище с послания, насърчаващи към доброта или учат другите как да реагират на хулиганско и грубо поведение. Продължителност: Две занятия по 40 минути

Учител работил по този проект: Павлина Димитрова Божкова-Лалова
Описание на проекта

Миналата учебна година имахме същия урок. Тогава си направихме две кутии. Едната „Получих добро“, а другата „ Направих добро“. В тях пускаме сърчица, в които пишем, какво добро сме направили или получили. През определено време четем тези сърчица и ги обсъждаме. При нас добрини се случват ежедневно.

Тази година реших да обърна внимание на децата върху благодарността.

На 11. 01. е  международния ден на думата благодаря. Нашите приятели от 10 клас, който също работят по програмата „ Научи се да даряваш“ Бяха направили табло с думата благодаря на различни езици. Сутринта на входа на училището посрещахме всички с бонбон, за да ги провокираме да кажат БЛАГОДАРЯ и така да насочим вниманието им към този ден.

В часа учениците от 10 клас ни показаха много интересна презентация за Благодарността. Получи се много интересен разговор  между големите и малките.

От коментарите в час

По често трябва да си казваме Благодаря. – Мариета

Винаги трябва да сме благодарни на тези, които ни помагат. – Кристиан

Галерия

Да кажем добри думи
Да кажем добри думи
Да кажем добри думи
Цели на проекта

  • Учениците да почувстват, че са част от една общност, в която трябва да уважат себе си и другите и да си помагат;
  • Да усъвършенстват уменията си за признаване и поощряване на положителните качества на съучениците си;
  • Да се изградят умения за предотвратяване на конфликтни ситуации и помагане, както на хулигана така и на жертвата.
  • Да разберат, че гражданите носят отговорност за общото благо;
  • Да изброят начини да се помогне както на хулигана, така и на жертвата;
  • Да разсъждават, за да дадат идеи за предотвратяване на хулиганско поведение;
  • Да разпространяват доброжелателство и разпознават думи на доброта и добри дела като поставят стикери с усмивки;
  • Да направят плакати, които учат другите как да се спре хулиганското поведение в класните стаи, училището и на спортните площадки.
Използвани материали

  • малка кофичка „Кофа, пълна с доброта“ (да се нарисува или изработи на ръка от преподавателя);
  • много хартиени сърца, които да се поставят в кофичката;
  • листи хартия с формат за плакат и пособия за рисуване (маркери, пастели, цветна хартия);
  • (по желание) кръгли стикери (по един лист за всеки ученик)
Работа вкъщи

Обърнете се към семействата на учениците с апел да подкрепят от дома кампанията за борба с тормоза. Споделете със семействата информация относно хулиганското поведение и насоки как да се реагира на тормоза. Нека всеки ученик да занесе вкъщи по няколко хартиени сърца. Помолете ги да обяснят какво представлява практикуването на мило и любезно поведение към членовете на семейството и при проява на добри дела, да пълнят кофичката, предварително поставена в класната стая.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg