Да помогнем на съседите

Да помогнем на съседите

Учител работил по този проект: Валентина Василева Статева
Описание на проекта

Днешният гост по темата „Да помогнем на съседите“ беше родител на дете от класа – Светослава Христова (майка на Никола). Учениците я познаваха като учител в ЦЧДГ „Приятели“ и родител на техен съученик.

Светослава започна с изяснявяне значението на думата „съсед“ – човек, който е в близост до: друг човек, жилище, къща, апартамент. Всеки е съсед на някой друг. Той може да е до нас в: класната стая, киното, автобуса.

Извод:Той е близък до нас човек!

Е, по тази логика можем ли да кажем, че ……….. е моя близка? Не. Този който живее близо до нас не ние близък, а ние съсед.

-Може ли Ани да каже, че съм и близка? Да защото сме разговаряли, опознали сме се.

Извод: Ние сме близки, защото се познаваме добре!

Гостенката разгледа първата стъпка в едно запознанство.

Освен име какво обичайно питаме?

-На колко години си?

-В кое училище учиш?

-Имаш ли PLAY STATION?

-Имаш ли куче?

……………………….

Целта е да се опознаем – да станем близки.

-Е и защо ни е това?!

Всички започнаха да се надпреварват да изброяват.

Извод: С близките хора можем да правим много неща- да играем, да се разхождаме, да си ходим на гости. Да си помагаме!

Гостенката обясни, че това са причините от началото на човечеството хората да строят домовете си в близост – така са се образували градовете и селата. Никой не отива да си прави къща на средата на пустината , нали?

Извод: Търсим близостта на хората!

Тъй като втора година вече сте заедно се предполага, че се познавате и сте си близки. Това ще се провери с малка игра.

Всеки получи по едно листче . Задачата беше всеки да отговори на въпросите в него.

ВЪПРОС?

ОТГОВОР?

Как се казвам – име и фамилия?

Какво обичам да правя в свободното си време?

Кое е любимото ми ядене?

В кой квартал живея?

Коя е любимата ми музика?

Какво не обичам другите да правят?

Учениците бяха любопитни и започнаха да отговарят писмено. Разбира се, че не липсваха въпроси по въпросите .

След като приключи времето за работа, всяко дете да си държи листчето пред себе си и започна да задава въпросите на другарчето си, а другарчето да познава написаните отговори. За всеки познат отговор детето получаваше точка. Целта беше да съберат всички деца повече отговори. Няколко пъти се напомни, че това не е състезание. Целта на играта е децата да разберат до колко се познават. Да разберат какво харесва съученикът им и какво не харесва.

Децата бяха готови и настъпи моментът на истината – питане – отговаряне.

И тогава в стаята настана суматоха. Децата се питаха едно друго. Радваха се, когато познаваха, и се разочароваха, когата не познаваха. Понякога се и изненадваха на отговорите на другарите си.

Преброих точките. До всеки въпрос записах получения резултат. . Общият брой записах на дъската. Предварително знаеха, че той трябва да е 150 точки. Децата бяха събрали 67 точки, т.е. те се познават наполовина. Резултатът не изненада за гостенката и мен. Най-много точки събраха тези, които са заедно през целия ден ( 5 точки от 6 т.) . Най-малко точки имат на въпроса „В кой квартал живея?“. (Нашето училище е в центъра и половината от учениците са от кварталите, но родителите работят в близост.)

За да успявате трябва да се научите да работите в екип. Това се постига като взаимно се опознаете и се съобразявате със съседите си по чин – да знаете какво харесват и какво не , кое ги дразни или радва. Това е в основата на добрите отношения, като в оркестър, строителство“ -Светослава.

Накрая, когато всички деца вече се бяха опознали още повече, имаха работа в екип.

На всеки екип се раздаде по един лист, в който децата трябва да напишат общи идеи и предложения за класа – какво трябва да правят и какво не трябва да правят, за да живеят и да се чувстват добре. Тук целта беше учениците да работят и мислят заедно, в една посока. Върху един лист работиха 4 деца. Те разговаряха тихо помежду си, предлагаха, обсъждаха и писаха общите си идеи. Някои групи писаха повече от една идея.

Времето за работа свърши и един говорител от групата прочете на глас предложенията на своя екип. Решихме да ги обобщим на едно табло, за да се виждат и да напомнят, че трябва да се стремят да осъществяват идеите си.

Цялото гостуване и провеждане на урока протече с много усмивки, с много нова и любопитна информация, с много положителна енергия. Второкласниците взаимно се опознаха още по-добре и вярвам, че това ще им помогне за заздравяване на класа .

Както винаги , темите по програмата „Научи се да даряваш“ са интересни и трудно могат да се вместят в един учебен час, ето защо писмото остана за домашно.

Да обсъдя по екипи и излязат с предложения за „Детско училище“.

Писмо до екипа на 2в клас

СУ „Димчо Дебелянов“

На вас ,специалисти, се пада тежката задача да създадете първото в България „Детско училище“.

За целта е необходим екип от подготвени хора, които да назначите на следните длъжности:

1.Директор

2.Счетоводител

3.Ръководител школа по изобразително изкуство

4.Ръководител школа по музика

5.Ръководител школа по народни танци

6.Ръководител школа по балет

7. Ръководител школа по футбол

8.Ръководител школа по лека атлетика

От коментарите в час

Георги: „В съседна къща“

Борис: “Човек, който живее в съседен блок“

Димитър:„Съседен апартамент“

Теодор: „Съседна класна стая“

Мартина: „В кино“

Виктория: „В автобус“

Никола: Аз искам да живея по средата на пустинята,така няма никой да ме дразни?

Галерия

Да помогнем на съседите
Да помогнем на съседите
Да помогнем на съседите
Да помогнем на съседите
Да помогнем на съседите
Да помогнем на съседите
Да помогнем на съседите
Да помогнем на съседите
Да помогнем на съседите
Да помогнем на съседите
Да помогнем на съседите
Да помогнем на съседите
Да помогнем на съседите
Да помогнем на съседите
Да помогнем на съседите
Да помогнем на съседите
Цели на проекта

  • Учениците да разберат как могат: да помагат на съседите си (там, където живеят) и да им бъдат полезни, как да помагат на съседите си по чин и да ги опознаят още по-добре.
Използвани материали

  • работна дъска
  • маркери
  • цветни и бели листи
Работа вкъщи

Да обсъдя по екипи и излязат с предложения за „Детско училище“.

Писмо до екипа на 2в клас

СУ „Димчо Дебелянов“

На вас ,специалисти, се пада тежката задача да създадете първото в България „Детско училище“.

За целта е необходим екип от подготвени хора, които да назначите на следните длъжности:

1.Директор

2.Счетоводител

3.Ръководител школа по изобразително изкуство

4.Ръководител школа по музика

5.Ръководител школа по народни танци

6.Ръководител школа по балет

7. Ръководител школа по футбол

8.Ръководител школа по лека атлетика

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg