Действия при бедствия, аварии и катастрофи

Урокът се проведе в три последователни часа. През първият час, проведен на 19.04.2018г.,  дейността с учениците е насочена към създаване на ситуация, отразяваща състоянието на човек, претърпял бедствие и лишен от основни вещи и средства и място, където да се установи. През втория учебен час, проведен на 19.04.2018г.,  учениците се запознават с „Правила за поведение и действие на гражданите при пожари, бедствия, аварии и катастрофи“. Обръща се специално внимание на това, какво трябва да съдържа раницата за бедствия. През третия учебен час, проведен на 20.04.2018г учениците се запознават с действието на Единната система за сигурност, отговаряща на тел 112. Те провеждат занятието в РСПБЗН в град Горна Оряховица. Запознават се и с дейността на Младежкият отряд „Млад огнеборец“.  

Учител работил по този проект: Даниела Христова Кенарева
Описание на проекта

Дейност: 1

На учениците се обяснява , че след природно бедствие (като например наводнение, ураган или земетресение) много хора и организации искат да помогнат на засегнатите хора, претърпели загуба на дома, близките си и/или други ресурси. Мисленето на учениците се насочва към следното: какви потребности могат да имат хората, след като преживеят бедствие.

Учителят разаснява, че всички сектори/стопански, нестопански, държавен и семейството /, които  имат своя принос при бедствия.

Обсъждат се конкретни идеи за това как различните сектори могат да споделят време с пострадалите от природно бедствие (доброволчество и набиране на средства), какви средства могат да споделят (пари, храна, дрехи, одеяла) и какви умения могат да бъдат ценни (инженери, лекари, строители).

Изяснява се думата „филантропия/дарителство“. Децата се насочват  към извода, че е необходимо и четирите сектора да работят заедно, за да посрещнат последиците от бедствията.

 

 

Дейност: 2

На учениците се предоставя информация за организации, можещи да помогнат при бедствия от различен характер.

 

 

Дейност: 3

Учениците се запознават с „Правила за поведение и действие на гражданите при пожари, бедствия, аварии и катастрофи“.

Обръща се специално внимание на това, какво трябва да съдържа раницата за бедствия.

Учениците се запознават чрез презентация от РСПБЗН с „План за действие при бедствие  на територията на град Горна Оряховица“.

По материали на БЧК учениците се запознават с „Какво да правим преди, по време и след бедствие?“/брошура на БЧК София, изд 2018г. www.redcross.bg

 

Дейност: 4

Третият учебен час учениците са на посещение в РСПБЗН град Горна Оряховица и се запознават с действието на Единната система за сигурност, отговаряща на тел 112. Запознават се и с дейността на Младежкия противопожарен отряд „Млад огнеборец“.

На учениците се разяснява как да информират службите при необходимост. Ка да използват тел. 112 и какво е необходимо да посочат кратко, точно и ясно.

Служителят от РСПБЗН обърна специално внимание на това, как да се постъпи в случйя, че някои от основните услуги водоснабдяване, газостнабдяване, електроснабдяване или телефонът на лицето бъдат прекъснати.

Обърна се всимание на „Семейният план за реагиране при бедствия“ и на раницата за бедствия. На необходимото количество вода на член от семейството, на храна, която не се разваля бързо, на дрехи, обувки, одеало, спален чувал. Не на последно място е и комплектът за първа помощ, необходими лекарства.

В края на занятието учениците имаха възможност да се включат  в разиграване на практическа ситуация от Младежкия противопожарен  отряд „Млад огнеборец“.

 

Галерия

Действия при бедствия, аварии и катастрофи
Действия при бедствия, аварии и катастрофи
Действия при бедствия, аварии и катастрофи
Действия при бедствия, аварии и катастрофи
Действия при бедствия, аварии и катастрофи
Цели на проекта

  • 1. Учениците да изследват ситуации, породени от природни бедствия.
  • 2. Учениците да посочват примери за оказване на помощ, в опит да се помогне на пострадалото население.
  • 3. Учениците да се запознаят с организации, които могат да окажат съдействие на гражданите при бедствие, както и да участват в кампания по набирането на вещи в помощ на пострадалите.
  • 4. Учениците да се запознаят с действието на Единната система за сигурност, отговаряща на тел. 112.
  •  Учениците да могат да дадат определение на филантропията и връзката й с различните сектори;
  •  Учениците да придобият знания за организациите, участващи в оказването на помощ след бедствие;
  •  Учениците да знаят как да организират и проведат кампания за набиране на вещи и допринесат към работата на организация с нестопанска цел.
  •  Учениците да се запознаят с действието на Единната система за сигурност, отговаряща на тел 112.
Работа вкъщи

На учениците беше зададена домашна работа пожелание да представят „Своята бъдеща професия“ чрез презентация.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg