Храната – недоимък и гладуване

С учениците поговорихме за глада, недоимъка, за правилното разпределение на природните ресурси.

Учител работил по този проект: Светлана Христова Станчева
Описание на проекта

В началото на часа децата работиха с тълковен речник. Намериха значението на думата „сигурност” и казаха кога се чувстват сигурни.После работиха с антонима на думата и споделиха кога се чувстват несигурни и в опасност. На дъската трябваше да  напишат от какво се нуждае всеки един жив организъм. Идеята бе учениците да достигнат до значението на храната и да се каже, че много хора по света страдат от несигурност за храната, което означава „риск или страх от липсата на постоянен достъп до храна, който да отговаря на потребностите и предпочитанията към вида храна на хората“. После изгледахме  образователния филм „Гладът по света“ и дискутирахме видяното с учениците.

Използвайки знанията си по Човекът и природа и Човекът и общество, говорихме и за възобновяеми и невъзобновяеми източници. Участниците в конкурса „Малкият принц” прочетоха своите философски разработки на тема „Това е въпрос на дисциплина….Когато се приготвиш сутрин, трябва да се погрижиш и за планетата.”

Децата с желание се включиха в играта „Да или не”. Въпросите бяха свързани с разделното сметосъбиране и рециклирането. След това работихме по групи. Трябваше да изброят начините да се използва пестеливо дадения ресурс: вода, храна, въздух, електричество или гориво. След това говорителят на всяка група изброи записаното.

Часът завърши с изказване на лично мнение за избора им да променят заобикалящата ги среда  в по-добра светлина, как с  пестеливо използване и опазване на ресурсите те ще се грижат правилно за природата и света ни.

 

 

 

Цели на проекта

  • • Да се формират представи за несправедливото разпределение на храната по света и да се обсъдят възможни решения на този проблем;
  • • Формиране на съпричастност към хората, които нямат достатъчно храна, за да бъдат здрави Да се разширят представите на учениците за понятията „глад“, „недостиг“, „ресурси“;
  • • Установяване на начини на поведение, които помагат за поддържане на оскъдните ресурси.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg