Къде отиват парите?

Урокът с продължителност 2 учебни часа ще бъде отговор на следните въпроси: Какво може да се направи с парите? Те цел ли са или средство? Как да се избегнат негативните последици от безразборното харчене на пари? Имаме ли знания за спестяване и инвестиране? Кой дарява- бедният или богатият?

Учител работил по този проект: Елена Вретенарова
Описание на проекта

Урокът започва с мозъчна атака.Показва се банкнота от 50лв. и учениците трябва да кажат какво ще направят с нея. Освен че, ще си купят нещо, те трябва да посочат и други начини за употреба. Те достигат до извода, че парите могат да се спестят или дарят. Учителят ги подсеща, че парите могат да се инвестират за по-добро бъдеще.

Работи се по групи:

  1. Парите, които харчим- тук учениците описват както своите потребности, така и желани вещи.
  2. Парите, които  инвестираме- учениците посочват образованието.
  3. Парите, които спестяваме- основно учениците изброяват жилище, кола, мебели, почивка.
  4. Парите, които даряваме- бедствия, хора в нужда.

След това упражнение, учениците с лекота разграничават желания от потребности и стигат до извода, че всъщност малко неща са ни необходими. Учителят използва афоризма на Сократ, който посочва многообразието от стоки на пазара и твърди, че има много неща, от които може да се лишим.

Учениците използват приложение 1 и 2, и изпълняват заданието.

Рефлектирайки и обобщавайки наученото, учениците обсъждат как ще се промени „тортата“ на парите им между 35-50 годишна възраст.

Цели на проекта

  • Учениците да получат знания за начините, по които хората използват парите.
  • Учениците да получат знание за постребностите и желанията и тяхното разграничаване.
  • Учениците да получат знание за създаване на личен финансов план.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg