Най-добрият ден! Да направим добро

Клас: 8

Учениците разглеждат как обичайно прекарват почивен ден и ще видят как този почивен ден ще се получи, когато е изпълнен с филантропия. Учениците ще дискутират прости и изпълними действия, които могат да променят живота на поне един човек, а може би и на повече, чрез принципа „предай нататък“. Те ще планират как да прекарат свободен от училището ден, като заменят обичайните рутинни задачи с дейности, с които се отблагодаряват или помагат.

Учител работил по този проект: Томислав
Описание на проекта

Урокът започна по-трудно, но добиваше скорост и попадна на добри попадения на учениците. Часът бе посетен от Хермина Емирян, която успя да осъществи не малко задачи.

  1. Учениците споделиха свои участия в доброволчески инициативи, като мотивацията им за това изглежда бе смесена (и по свое решение и поради общо – приятелско решение, или пък поради желание на родител). Някои споделиха, че са били в приют за кучета, където разхождали животинките. Мотивът за това се криел в дълбокото желание (нереализирано) да имат свой любимец. Други пък помагали на бабата от блока, която се затруднявала с торбите и стълбите.
  2. Основната причина за включването в доброволчество се оказа, че „ни става жал“ (съпричастни сме с болката), но също така, че имаме добро възпитание от нашите родители. Освен всичко това, важен бонус към доброволчеството е постигането на вътрешно удоволствие (бих казал удовлетворение, доколкото удоволствията са стимулни)
  3. Учениците работиха по приложението в урока, където описаха своите почивни дни по часове. В последствие бяха провокирани да вместят в този така направен график на деня, време за доброволчество.
  4. Събитието продължи с брейн-сторминг на тема „В какво съм добър? Какви таланти имам?“ Ето и някои от резултатите:

– танци, актьорско майсторство и спорт (футбол, билярд, баскетбол, шах, бойни изкуства);

– езици (английски, полски, руски, френски, немски);

– дигитални умения;

– готвене;

– лидерство;

  1. Остана домашна работа, която за следващия път трябва да укаже какъв проект биха искали учениците да развият, реализират и споделят с общността. Разбраха за двете платформи, от които могат да черпят идеи timeheroes u ngobg.info
От коментарите в час

– „Помагам на бабата от блока с торбите“

– „Ставаме доброволци, защото ни става жал“

– „Аз съм лидер…организирам ги и те ме слушат, защоот после знаят, че ще им се разсърдя“

– „С мама ходехме до един приют за животни, защото много исках кученце, но наще не ми даваха да имам, а там ги разхождах и ми беше много приятно“

Галерия

Най-добрият ден! Да направим добро
Най-добрият ден! Да направим добро
Най-добрият ден! Да направим добро
Цели на проекта

  • дадат определение за поведение в полза на обществото;
  • научат да сравняват и съпоставят стойността на „даряване“ на време за общността и „личното“ време;
  • изследват „цената на избора“ и предизвикателствата на личната саможертва;
  • разработят конкретен план за извършване на добро дело, което ще „промени живота на един човек“.
Използвани материали

  • Приложение 1 „Един обичаен почивен ден“ за всеки ученик;
  • Приложение 2 „Етикети за даряване и доброволстване“, отпечатани на хартия (не лепенки) и няколко екземпляра, отпечатани като лепенки за използване от преподавателя;

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg