НЕ на дискриминацията!

Клас: 6

Учениците ще проучат какво е дискриминация и начините да въздействат срещу несправедливостта и да направят позитивна промяна в името на общото благо и на другите. Учениците посочват проблеми в училището или общността, за чието решаване мислят, че биха имали смелостта да се борят. Продължителност: 2 занятия от 40 минути

Учител работил по този проект: Сибел Мустафа
Описание на проекта

Целта на урока ни бе, да запознаем децата с видовете дискриминация, що е то дискриминация и нейната почва у нас. Урока беше разделен в два часа, от които единият час беше определен за децата от начален курс, темата беше презентирана и представена от нашият Младши учителски съвет, където ученици обясниха с прости и ясни думи темата и защо е необходимо да сме по-толерантни и отворени за новото и различното, защо е нужно да уважаваме своите съученици и техният избор.

От коментарите в час

‘Никога не бях се замисляла, че проявявам дискриминация към някого, но явно несъзнателно съм го правила’ – Алисия П.

Добре, че в нашето училище има много двуезични деца, това малко или много ни прави по-отворени към света’ – Гюлсюм

‘Не ми е минавало през акъла, че може да има толкова видове дискриминация’ – Алисия В.

Цели на проекта

  • Дефинират понятие и представа за „дискриминация“
  • Формират нагласи срещу дискриминацията и разсъждават върху възможности за ограничаване или премахването й в класната стая, в училище и в общността
  • Да добият представа за видовете дискриминация
Използвани материали

  • Екземпляри за учениците от Приложение № 1: Личен опит
  • Голям лист хартия (приблизително 7,6 x 7,6 см) и маркери
  • Презентация и материали от интернет
  • Лаптоп и проектор

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg