Обикновените герои

18.07.2018
Клас: 6

Учениците затвърждават понятието за общо благо/обществена полза, както и откриват чертите от характера на „обикновените” герои, които работят за промяна на живота на другите. Продължителност: два занятия по 40 минути. По преценка на учителя  – 3 урока, като в третия урок учениците могат да разработят разказ в картинки (сториборд).

Изтегли проект
Оцени проекта
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • 0/6
  • 0 ratings
0 ratingsX
Много зле! Зле Хммм Ok Добро! Много добро!
0% 0% 0% 0% 0% 0%
Учител работил по този проект: Ива Атанасова
Цели на проекта

  • Дефинират понятие за героизъм и идентифицират черти на характера и постъпки на герои от историята и/или нашата съвременност
  • Дефинират и дадат примери за общо благо/обществена полза
  • Идентифицират черти на характера и постъпки на обикновени хора, които са от значение за общественото благо/ за живота на другите
Използвани материали

  • Два листа хартия голям формат (като за флипчарт) на група (или четири)
  • Голям лист хартия
  • Самозалепващи се листчета
  • Маркери за всяка от групите и за учителя
  • Ксерокопия за учениците на материала „За тениса и силата на духа” – историята на тенисистката Зоя Чавдарова
  • Групов процес на разработване на сториборд (Приложение 1)
Работа вкъщи

Домашна работа за обсъждане между родители и ученици: виж. „Обикновените” герои на нашето време  (Приложение 2).

Описание на проекта

С учениците си припомнихме кого наричаме герой и исторически личности от нашата история. След това ги попитах: „Кои според вас са „обикновени“ герои?“. „Правите ли разлика между герой, медиен герой и известна личност?“. Всички знаят личности от нашата история, които наричаме „герои“. Правят разлика между герой и медиен герой, но се затрудниха да ми определят „обикновени герои“. Насочих вниманието им към хора, които работят в името на общото благо. Децата започнаха да разсъждават. Насочиха се към  пожарникари, спортисти, политици и др., които не винаги стават известни със своите постъпки и дела към другите. След изясняване на терминологията, се насочихме към имена от нашия град, с които можем да свържем темата. Предложенията бяха свързани с  Йордан Лечков и Станка Златева. Всички се съгласиха, че имами какво да научим от Златева.

Класът се среща със световната, европейска и вице олимпийска шампионка по борба Станка Златева. Това бе дълго чакана среща. Те посетиха залата, в която тя обучава  бъдещите шампиони на България. Учениците зададоха много въпроси на г-жа Златева. „Как се става шампион?“, „От къде сте тръгнала?“, „Как избрахте този спорт?“. Интересното, което разказа г-жа Златева бе, че е започнала с друг спорт, а не борба. „Не съм знаела, че ще тренирам борба“. „С много труд и упорство се става шампион“. Всеки ден трениращите имат по два пъти тренировки на ден. „Много са желаещите да тренират, но остават тези, които вярват в себе си и своите възможности“- каза Златева. От нея научиха, че спортът ни прави отговорни, дисциплинирани и по-добри.

По-голяма част от учениците се включиха в тренировките на борците. Започнаха от леки загрявки и завършиха със спаринг. Момчета и някои момичета решиха да премерят сили с шампионите от клуба, както сили помежду си. Тази среща накара доста ученици да вземат решение и да тренират борба.

Беше вълнуващ и запомнящ се ден за края на учебната година.

От коментарите в час

„Как се става шампион?“

„От къде сте тръгнала?“

„Как избрахте този спорт?“

„С много труд и упорство се става шампион“

„Много са желаещите да тренират, но остават тези, които вярват в себе си и своите възможности“

Галерия

Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои

© Всички права запазени 2018 @ Learningtogive.bg