Обикновените герои

Клас: 6

Учениците затвърждават понятието за общо благо/обществена полза, както и откриват чертите от характера на „обикновените” герои, които работят за промяна на живота на другите. Продължителност: два занятия по 40 минути. По преценка на учителя  - 3 урока, като в третия урок учениците могат да разработят разказ в картинки (сториборд).

Учител работил по този проект: Албена Кирилова
Описание на проекта

Какво е герой? С този въпрос започнах урока. Получих много отговори, но основните и важни за мен бяха, че герой е човек, който спасява всичко и всички, помага, грижи се и е безстрашен. Обясних им ,че герой е личност, която в поведението си проявява изключителни качества и способности. Понятието“Герой“ има оценъчен смисъл и се дава на хора, които действат не в своя полза, а в полза на обществото. Продължих с поредният въпрос: Какво е да си герой в днешно време? Децата отговориха, че ежедневно всеки прави по нещо добро и полезно независимо дали е лош или добър по принцип.Всеки има хубава страна и крие в себе си героизъм. Но в днешно време просто гледаме първо тъмната страна на нещата. Героизмът се превръща като малка незабелижима част от ежедневието.Останах изумена от разсъжденията на шестокласниците. Проумявам, че в думите има реални ситуации от ученическият живот, но звучи много мъдро.
Накарах ги да изброят герои и естествено записахме: Батман, Супермен и Спайдермен.Обясниха,че това са герои от детството, силни, смели и безсмъртни. Исках да изброят реални-Васил Левски и Христо Ботев. Продължих въпроса за настоящи и да не са известни.Това, което чух ме зареди с надежда и мотивация за нови уроци: майките, учителите, лекари, полицаи,пожарникари, попове,съученици и телефони.За телефоните се противопоставих, но Даниел ми обясни, че и неодушевени предмети могат да бъдат герои.Реших да уважа мнението на Дани въпреки отрицателната ми реакция.Интересен начин на мислене. Все пак, учениците още вярват в обществото. А майката сложена на първо място е изключително силно изказване. Разказах им за Ирена Сендлер, една тиха героиня на войната, чието име едва ли им е известно и са чували. Истрията потресе децата, на категорично реагираха, че в днешно време няма да се намери такъв герой.
Идеята на този урок беше де разберат разликата между обществен герой и медиен. Също имах за цел да им покажа, че и те са герои. Съгласиха се и разбраха, че са изградили навик и огромно желание да се грижат за бездомни животни и птици. Всеки месец събираме пари и купувам гранули и специална храна за птици.Не се изхвърлят закуските. Така класа се научи на прибиране към вкъщи да се нахранят животни, срещани по улицата и да зареждат къщичките изработени от тях в часовете по технологии и предприемачество.Много се радвам, че съм успяла 28 ученици да направя“герои“.

От коментарите в час

Дани-телефона е герой
Тедо-майката е най-големият герой
Диляна-ами ние сме станали герои

Галерия

Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Обикновените герои
Цели на проекта

  • Дефинират понятие за героизъм и идентифицират черти на характера и постъпки на герои от историята и/или нашата съвременност
  • Дефинират и дадат примери за общо благо/обществена полза
  • Идентифицират черти на характера и постъпки на обикновени хора, които са от значение за общественото благо/ за живота на другите
Използвани материали

  • Два листа хартия голям формат (като за флипчарт) на група (или четири)
  • Голям лист хартия
  • Самозалепващи се листчета
  • Маркери за всяка от групите и за учителя
  • Ксерокопия за учениците на материала „За тениса и силата на духа” – историята на тенисистката Зоя Чавдарова
  • Групов процес на разработване на сториборд (Приложение 1)
Работа вкъщи

Домашна работа за обсъждане между родители и ученици: виж. „Обикновените” герои на нашето време  (Приложение 2).

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg