Общност и правила в класната стая

Клас: 6, 7

Учениците дефинират значението на понятието  „общност“ и ще помислят за споразумение за организиране на общност в класната стая. Ще обмислят изборите, които правят, и отговорността им за тях. Ще изработят споразумение, което да регулира поведението им по време на часовете.   Продължителност: Едно занятие от 40-минути

Учител работил по този проект: Венета Максимова
Описание на проекта

Класната стая не е само място, тя е онази среда, в която учениците създават своята общност. Тук не само се усвояват знания, но се изграждат отношения и се „учат уроците за живота“. Децата имат нужда от подкрепа, когато усвояват социалните си роли първо в рамките на класа, после в училището и накрая като част от голямата общност. Трябва да придобият много качества и умения – отговорност, самодисциплина, вяра в собствените си сили, загриженост за другия, сетивност към неговите нужди и желание да помогнеш. Полезно е да имаме опорните точки, за да създадем атмосфера на толерантност, уважение и желание за добротворство.

След встъпителна лекция, изясняваща същността и целите на Национална програма „Научи се да даряваш“, учениците  се разделят на екипи и изработват собствени правила за работа в класа. Говорителят на всяка група запознава останалите с идеите и се аргументира защо според екипа това са най-значимите правила. Останалите екипи задават въпроси и в дискусията се раждат нови идеи, които се включват в Харта на класа. Всички екипи заедно създадоха табло, което да остане в класната стая и към което да се „връщат“ и дописват при нужда.

Задължителните въпроси за анкета-входно ниво по програмата, се обсъждат и резултатите се отчитат с помощта на заместник-директора г-жа Рени Спасова, заместник-директор на училището, присъстваща на занятието.

От коментарите в час

„Доброволчеството е възможност активно да участваш в промяната на общността, средата, организацията, взаимоотношенията. Каузите, в които се включваш, са начин да станеш част от общото добро, да споделиш мисли, сили и емоции, да даряваш  време, отношение, обич. И да станеш по-голям, по-добър, повече човек.“

„Всеки е длъжен да се съобразява с останалите.“

„Хубаво е да помагаме на другия всячески. Така всички заедно ще сме по-добре.“

„Ще си разпределяме отговорностите в зависимост от възможностите на всеки един. Трябва да се подкрепяме.“

„Ще се стараем да бъдем толкова добри, колкото тези, на които се възхищаваме.“

„Ние сме индивидуалности, различни сме, но в името на добра кауза трябва да се научим да бъдем екип.“

Галерия

Общност и правила в класната стая
Общност и правила в класната стая
Общност и правила в класната стая
Общност и правила в класната стая
Общност и правила в класната стая
Цели на проекта

  • Дефинират значението на „общност“ и развият умения да създават и спазват правила
  • Развият умения да обмислят изборите, които правят, и които се отразяват на отношенията им.
Използвани материали

  • Хартия за флипчарт
  • Хронометър или часовник със секударник
  • Тетрадка за всеки ученик, която да използва като дневник (по желание)
  • Пособия за писане

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg