Организации със стопанска и нестопанска цел

Децата разбират, че съществуват 3 сектора в обществото: стопански, нестопански и правителствен. Научават се да ги различават и да определят коя професия към кой секто се отнася. В своя град те са видели различни сгради, някои от които са построени от дарители, коментират значението на тази дума и говорят за хората, които са готови да даряват и помагат. Различават сгпрадите, построени с държавни средства. Продължителност: 3 занятия с продължителност по 40 мин.

Учител работил по този проект: Паола Колева
Описание на проекта

Урокът беше проведен от нашия ментор Хермина Емирян, която накара децата по увлекателен начин да говорят за света на възрастните- да разберат значението на понятия, и непознати за тях неща от живота.

Часът започна с непринудено запознанство и покана всеки да се представи по идключително артистичен начин, назовавайки себе си с първата буква от името. Това заплени децата и направи лесен прехода и поставянето на темата на занятието. Децата отговориха на въпроса дали и какви сгради са виждали в своя роден град. Забелязаха, че за записването им, нашият гост използва различни по цвят маркери, за да ги групира.  Малките ученици бяха подтикнати и стимулирани да направят извод- какво е предназначението на всяка от сградите и към коя група принадлежи съответно. Те успяха да  разграничат стопанските от сградите и дейностите с нестопанска цел.  Цялото ново зноние по темата се опираше на личния опит на първокласниците –те  назоваваха професияте на своите родители и я отнасяха към една от оформените групи на дъската.

Децата научиха значението на думата кауза, споделиха в какви инициативи за даряване са участвали членове на семействата им и по какъв повод.

Прекрасен урок- полезен и забавен., поднесен с усмивка и приятелство от Хермина.

С благодарност и очакване за бъдещи вълнуващи срещи.

 

 

 

От коментарите в час

,, Вие обичате ли да се лакирате и да ходите на фризьор?“- Сиана

,,Ходите ли с токчета?“ -Рая

,,

Цели на проекта

  • Да осмисли значението на нестопанския сектор като част от общността; учениците да осъзнаят, че даряването и дарителството е отговорност на общността.
  • Да се формират знания у учениците за организациите със стопанска и нестопанска цел;
  • Да умеят да разграничават и съотнасят правилно различните сектори и професии.
  • Да да се формират знания у учениците за организациите със стопанска и нестопанска цел;
Използвани материали

  • Цветни маркери
Работа вкъщи

Да споделят с родителите си наученото.

Да разговарят у дома за дарителството и каузите, които могат да подкрепят със семейството.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg