Ресурси и потребности

Клас: 8

Учениците ще се запознаят с различните видове ресурси и ще бъдат насърчени да помислят и предложат как да се използват ресурсите, с които разполагат, за да се решат потребности/проблеми в общността, училището, квартала или обществото.

Учител работил по този проект: Галина Даскалова
Описание на проекта

Във връзка с Европейския ден на здравословното хранене и готвене, подготвих урок и го реализирахме в час на класа. Задачата ми беше като разгледаме ресурса „Храна“, как да се храним здравословно и в същото време да не разхищаваме храна, да не замърсяваме околната среда като допринасяме за разхищението. Задачата ми беше да предизвикам учениците да споделят какво правят с храната в къщи, която остава, знаят ли как да разчитат етикетите на храните в магазина, готови ли са да дарят храна и да помогнат на човек в нужда.

Предварително разговарях с моя ментор как да организирам урока и в каква посока да представя темата. След като с Краси уточнихме да говорим за Хранителна банка, аз се свързах с щатния служител на БМЧК Силистра и обсъдихме с него възможността да ни помогнат за организирането на хранителната банка в училище. Разбрах кои доброволци на БМЧК са преминали обучението за здравословно хранене и организиране на Хранителна банка. Оказа се, че наш ученик е обучаван по темата. С него заедно изготвихме стратегията – запознах учениците с проблема, с историята на Хранителната банка в Света и България и заедно с нашия ученик П. Хвърчилов споделихме опита си от организирането на такова мероприятие с БМЧК/ДЕРБАК Силистра. След кратко мълчание, децата сами определиха своите действия в Дома за стари хора като хранителна банка, защото тогава занесохме много храна на възрастните хора. След което предложиха да гласуваме кои деца от класа искат да реализираме идеята за хранителна банка. Разяснихме как се гласува, кога гласуващият е „за“, кога „Против“ и кога „Въздържал се“. От присъстващите в клас 16 бяха „За“, 2 „Въздържали се“.

Часът приключи като доброволец от класа – Пламен представи здравословно меню, което е подготвил и призова да действаме като помогнем и на хора в нужда да се хранят здравословно.

Решението на класа е да се избере съвет от 3 души, с които да се организира среща в БМЧК и ръководството на училището и да се стартира организирането на Хранителна банка, като се подготвят листовки, покани до фирми, педагогическия колектив.

Вълнението беше невероятно, „събуди се“ състрадание и грижа в децата.

От коментарите в час

Да помогнем както вече го направихме за хората от Дома!

 

Галерия

Ресурси и потребности
Ресурси и потребности
Ресурси и потребности
Цели на проекта

  • Да се запознаят с дефиницията за ресурси
  • Да разберат отговорността си като граждани за подобряването на ситуацията в тяхната общност
  • Да се научат да идентифицират потребности в училището, квартала или местната общност
  • Да идентифицират организации/програми, които са в полза на общността
  • Да могат да дават определение за глад и разхищение на храна.
  • Да организират Хранителна банка за своите съученици от Гимназията
Използвани материали

  • дъска/флипчарт
  • маркери
  • подготвени карти с правила за опазване на храната и неразхищението й
  • здравословно меню
  • информационен портал на НПО в България: www.ngobg.info и Българска хранителна банка
Библиография

  • информация от интернет за Българска хранителна банка и проблема с храненето и разхищението на храна в целия свят
Работа вкъщи

Да помислят какво биха дарили като хранителни продукти

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg