Сандвич на класа

Учениците имаха около 10-15  минути да направят сандвичи. Започна весело мазане, подреждане , спорове за декорацията и т.н. Когато сандвичите бяха гототви, всяка група трябваше да разреже на 4 равни части своя сандвич и да го раздаде на останалите 4 групи и съответно да получи по парче от другите 4 групи. Така всяка група раздаде изцяло своя сандвич, но получи от другите. Това упражнение беше голяма изненада за децата и те бяха леко разочаровани. През цялото време те бяха „готвили“ за себе си и бяха подбирали продукти , които те обичат. Изведнъж получиха не до там любими храни или не до там добре направени сандвичи. Говорихме как са се почувствали, когато са раздали сандвича, който са приготвили и не са опитали, а в замяна са получили от останалите групи. Какво е чувството когато даваш и когато получаваш?

Учител работил по този проект: Диляна Илиева
Описание на проекта

Започнахме занятието с разделянето на  класа на 5 групи от по 4 човека. Всяка група получи по една франзела и имаше за задача да изработи голям общ сандвич с продуктите,  които сами си изберат. На специално определено място бях разположила продуктите за сандвичите и всеки екип трябваше да избере един представител, който да дойде и да вземе продукти. Главната задача беше да се взимат само необходими продукти, а не от всичко по много и умишлено бях приготвила сравнително малко продукти : краставички, чушки, шунка, масло, кашкавал, топено сирене ,

  1. Учениците имаха около 10-15 минути да направят сандвичите. Започна весело мазане, подреждане , спорове за декорацията и т.н.

Когато сандвичите бяха гототви, всяка група трябваше да разреже на 4 равни части своя сандвич и да го раздаде на останалите 4 групи и съответно да получи по парче от другите 4 групи. Така всяка група раздаде изцяло своя сандвич, но получи от другите.

Това упражнение беше голяма изненада за децата и те бяха леко разочаровани. През цялото време те бяха „готвили“ за себе си и бяха подбирали продукти , които те обичат. Изведнъж получиха не до там любими храни или не до там добре направени сандвичи.

3. Говорихме как са се почувствали, когато са раздали сандвича, който са приготвили и не са опитали, а в замяна са получили от останалите групи. Какво е чувството когато даваш и когато получаваш.

4. Говорихме с учениците дали биха дали част от своята храна на хора в нужда. Оказа се, че голяма част от тях не осъзнават ясно, че има хора, които нямат какво да ядат и че не се оценява храната изобщо. Много от децата изхвърлят храна , която не им харесва , разхищават и не уважават продуктите. Част от учениците се сърдеха , че не харесват сандвича, които са получили , че не обичат някои от продуктите или че е им се е паднала по-малка част , от колкото на другите.ю

5. Разказвах и обяснявах за това защо и как да не разхищаваме храната, за бедните хора и деца по света , но все пак смятам,че за моите ученици това са знания само на теория и все още не осъзнават как безотговорно се отнасят към храната, защото за тях е даденост и не са изпадали в ситуация на недоимък.

Галерия

Сандвич на класа
Сандвич на класа
Сандвич на класа
Сандвич на класа
Сандвич на класа
Сандвич на класа
Сандвич на класа
Сандвич на класа
Сандвич на класа
Сандвич на класа
Сандвич на класа
Цели на проекта

  • Да усъвършенстват уменията си за работа в екип и споделяне
  • Да затвърдят знанията си за значението на храната, ограничените ресурси и разхищаването на храна
  • Да проявят разбиране към нуждите на хората
Използвани материали

  • франзели
  • шунка, кашкавал, зеленчуци
  • чинии, салфетки, нож

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg