Създаване на дух на доброволчество

11.10.2018
Клас: 4

Този урок подчертава, че доброволчеството е отговорност на гражданите. Приносът на доброволците представлява положително социално действие за благото на обществото.  Продължителност: Две занятия по 40 минути

Изтегли проект
Оцени проекта
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • 0/6
  • 0 ratings
0 ratingsX
Много зле! Зле Хммм Ok Добро! Много добро!
0% 0% 0% 0% 0% 0%
Учител работил по този проект: Росица Русева Георгиева
Цели на проекта

  • Формиране на знания и умения за доброволчеството като инициатива в полза на другите;
  • Формиране на умения за избиране на доброволчески проект на базата на интереси, нужди и проучване.
Използвани материали

  • наръчник на доброволеца – в печатен вариант или електронен: https://timeheroes.org/media/uploads/handbook/timeheroesvolunteerhandbook.pdf
  • компютър и връзка с интернет
Описание на проекта

Урокът се проведе в два учебни часа. Първият урок започна от първата ми среща с родителите. Родителите с интерес изслушаха представянето на проекта и всички, без изключение, се съгласиха децата да се включат активно и в тази посока.

Четвъртокласниците ми обичат предизвикателствата, обичат и да научават нови неща. Не беше трудно да се сетят, че „доброволец“ идва от думата – добро, от добродетел.

Размишлявахме и върху думата „дарител“. Всички отговориха, че съдържа в себе си думата „дар“ = подарък. „Всички обичат подаръците“ – казаха децата. Всеки обича да получава подарък, но и да подарява.

„Какво можем да подарим?“. Отговорите бяха чудесни: – книга, молив, дреха (материали), обич, привързаност, загриженост, доброта (чувства), помощ, но мога да подаря идея или предизвикателство, или животоспасяващи средства…

Стъпка след стъпка съобщих на децата един призив за помощ – да съберем средства за закупуването на инвалидна количка за отделение  в болница „Пирогов“. Децата сами се сетиха, че можем да се включим в инициативата за събиране на пластмасови капачки за програмата „Капачки за бъдещето“ (втория урок по темата).

Всяко дете на лист хартия направи проект за тениска – лого за нашата доброволческа дейност.  Показаха, че искат да се чувстват единни и да носят с гордост думата ДОБРОВОЛЕЦ.

Вторият урок се проведе на 29 септември – слънчев съботен ден. В приветливия двор на 120 ОУ „Георги Сава Раковски“, след 10:00 часа – закусили и с усмивка се събрахме деца, родители, за да се насладим на първата доброволческа дейност – предаване на пластмасови капачки. Снимахме се и всяко дете взе количество, което може да носи на гръб. И родителите помогнаха.

Предадохме 50 килограма капачки и добихме гордост и самочувствие от случващото се. Най-вълнуващо беше пълненето на камиона. Спорт, удовлетвореност от доброволческата дейност наситиха съботния ден.

Не трябва да пропускаме и направения избор на лого за тениските. Като станат готови ще ги покажем, а най-важното е, че всички вярват, че и те ще ни дават повече сили и увереност да разпръскваме доброто по пътя си!

От коментарите в час

Колкото сме повече, ще постигнем повече“

„Съединението прави силата“ – този призив трябва да се следва.

                    Д-арявам

                    О-бичай

                    Б-ори се за добротата

                    Р-искувай

                    О-тговорност

                    В-оди

                    О-познавай другите

доброво-Л-ец

добровол-Е-ц

доброволе-Ц

„Всички заедно можем повече!“

„Макар и различни, имаме ли една идея, ще станем едно цяло, както се подрежда пъзелът.“

„Кога ще се предават отново капачки?“ – вълнуващ ден.

„Нали по-бързо ще направите тениските!“ – молба към таткото, истински дарител.

 

Галерия

Създаване на дух на доброволчество
Създаване на дух на доброволчество
Създаване на дух на доброволчество

© Всички права запазени 2018 @ Learningtogive.bg