Справедливост, етика и филантропия

Клас: 8

Учениците ще дадат определение на думи, свързани с филантропията и ще посочат конкретни проявления на етиката и актове на филантропия, в семейните взаимоотношения и приятелските връзки. Учениците ще направят връзка между понятията „справедливост“, "етика", "доброволчество " и „филантропия“ в писмена форма като реакция на цитат или на лично преживяване.

Учител работил по този проект: Галина Даскалова
Описание на проекта

Този урок проведох в два учебни часа. Първият час дадох определения на основните понятия – етика, филантропия, доброволчество, справедливост, след като задавах насочващи въпроси и учениците с моя помощ стигнаха почти сами до същинските определения. Разговаряхме за това какви са разликите между доброволчество и филантропия, какво е да си доброволец. В края на часа зададох домашни задачи да помислят те и техните семейства в какви доброволчески акции и мероприятия са участвали, кога, защо, как това е променила техния живот или нагласа към проблемите на обществото и едновременно с това да мислят и за това, в какво са най-добри и да организираме каузи.

В следващият час поканих наш ученик от 12 клас, който познава понятията, доброволец в много инициативи, представител на младите от Силистра в ДАЗД, учредител на Младежка банка Силистра, доброволец на БМЧК Силистра, председател на ученическия парламент на Гимназията.

Той представи себе си, своето разбиране и определение на понятията (бях ги написала отново на лист за флибчарт), разказа опита си  и предложи заедно да обсъдят предложения за добри дела от учениците на 8 а клас – едни поискаха да станем тиморовци и да помагаме в с. Смилец, където с Петър имаме 3 изпълнени проекта, друг ученик сподели за свои добри дела и реализирани дарения след проведени предишни уроци по програмата. Направени бяха още предложения, които Петър им помогна да преоритизират и с тях да запознаят целия ученически парламент и ръководството на училището.

От коментарите в час

След урока за Даун – дарих дрехи на дете с увреждане

Доброволно помагах на съседката – тя е болно и самотна да си прибере дървата

Предлагам да създадем екип и да продължим добрите дела на Младежка банка в с. Смилец (да помагаме на самотните хора при: чистене на сняг, цепене на дърва, пазаруване, готвене)

Предлагам да стартираме „оцветяването“ на двора на училището – да садим цветя, растения

Галерия

Справедливост, етика и филантропия
Цели на проекта

  • разберат какво е етика, ще идентифицират етичното поведение и ще могат да посочат примери за етично поведение;
  • създадат разбиране за значението на думите „справедливост“ и „филантропия“ и "доброволчество" и ще свържат понятията
  • могат да посочат примери на хора, които са образец на подражание в областта на филантропията и доброволчеството.
Използвани материали

  • Хартия за флипчарт;
  • Хартия, моливи;
  • Цветни маркери
Работа вкъщи

В края на предишния урок, задайте на децата задача за подготовка у дома. Помолете ги да опишат случка, свързана с благотворителност, която са преживели заедно с родителите или приятелите си. Насърчете детето да обсъди със своя родител опита на семейството свързан с благотворителността. Помолете учениците да запишат и донесат и споделят с класа написаното. Обяснете на учениците, че всяко добро дело може да бъде взето предвид и да се включи сред примерите.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg