УРОК ПО СЛУЧАЙ МЕЖДУНАРОДНИЯ ДЕН НА ДОБРОВОЛЕЦА

03.01.2018

Урокът за доброволчеството се осъществи в рамките на един учебен час, възможно най-близо до датата 5 декември – Международен ден на доброволеца. Той бе проведен от нашият гост – Хермина Емирян, координатор на програмата „Научи се да даряваш“. Още при представянето си пред класа, тя изброи своите доброволчески каузи, с което спечели доверието на всички. На учениците стана ясно, че тя е при нас не за да теоретизира формално по темата, а за да сподели личен опит, което бе най-силно мотивиращия фактор.

Изтегли проект
Оцени проекта
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • 0/6
  • 0 ratings
0 ratingsX
Много зле! Зле Хммм Ok Добро! Много добро!
0% 0% 0% 0% 0% 0%
Учител работил по този проект: Виолета Тачева
Цели на проекта

  • Учениците да осмислят какво е доброволчеството като личен избор на всеки от нас;
  • да дискутират специалните си умения, които могат да използват като доброволци;
  • да обсъдят какви доброволчески инициативи могат да организират.
Използвани материали

  • самозалепващи листчета
  • химикали
  • бяла дъска
  • маркери
Описание на проекта

След краткия увод и игрите за запознанство, учениците (разделени на групи) бяха приканени да изброят свои качества, които биха им помогнали да бъдат доброволци. Голяма част от децата изброиха свои таланти и способности, чрез които вече са участвали в различни доброволчески инициативи (на училището или на центъра за социални грижи в града ни). Други посочиха качества, които още не са реализирали, но биха могли да бъдат използвани за целите на доброволчеството (мога да пиша добре, мога да пея, умея да правя дребни сувенири, аз пък съм добра артистка…). Една група от четири момичета смятаха, че нямат способности и умения, които да дарят в полза на някого. Те споделеха, че любимите им занимания са да се гримират, да си правят прически и маникюр и само в тази област се чувстват знаещи и можещи. Може би най-вълнуващия и най-мотивиращия момент в урока беше, когато Хермина ги убеди, че няма добри и лоши качества;  всичко можем да вложим в доброволен труд, стига да направим личния си избор да помагаме.  На дъската всяко от децата залепи листчето със своите способност, получи се пъстра палитра от възможности, които чакат своята реализация. След отделено време за „мозъчна атака“, с помощта на всички групи, Хермина направи на дъската списък с предложения за доброволчески инициативи и заедно с учениците коментираха всяко от тях. Най-ценното беше, че учениците се убедиха във факта, че доброволчеството е двустранен процес: дарявайки знания и умения ти не просто променяш света около себе си, а променяш и самия себе си: израстваш, развиваш се, обогатяваш се. Имаме нужда да правим добри неща, да се случва добротворчество, а резултатът е огромен и видим и в двете посоки.

Урокът завърши с общи снимки за спомен и покана към гостенката отново да ни посети.

Галерия

УРОК ПО СЛУЧАЙ МЕЖДУНАРОДНИЯ ДЕН НА ДОБРОВОЛЕЦА
УРОК ПО СЛУЧАЙ МЕЖДУНАРОДНИЯ ДЕН НА ДОБРОВОЛЕЦА
УРОК ПО СЛУЧАЙ МЕЖДУНАРОДНИЯ ДЕН НА ДОБРОВОЛЕЦА
УРОК ПО СЛУЧАЙ МЕЖДУНАРОДНИЯ ДЕН НА ДОБРОВОЛЕЦА
УРОК ПО СЛУЧАЙ МЕЖДУНАРОДНИЯ ДЕН НА ДОБРОВОЛЕЦА
УРОК ПО СЛУЧАЙ МЕЖДУНАРОДНИЯ ДЕН НА ДОБРОВОЛЕЦА
УРОК ПО СЛУЧАЙ МЕЖДУНАРОДНИЯ ДЕН НА ДОБРОВОЛЕЦА
УРОК ПО СЛУЧАЙ МЕЖДУНАРОДНИЯ ДЕН НА ДОБРОВОЛЕЦА
УРОК ПО СЛУЧАЙ МЕЖДУНАРОДНИЯ ДЕН НА ДОБРОВОЛЕЦА
УРОК ПО СЛУЧАЙ МЕЖДУНАРОДНИЯ ДЕН НА ДОБРОВОЛЕЦА
УРОК ПО СЛУЧАЙ МЕЖДУНАРОДНИЯ ДЕН НА ДОБРОВОЛЕЦА

© Всички права запазени 2018 @ Learningtogive.bg