Уважаеми филантропи,…

Клас: 9, 10

Учениците правят разлика между „филантроп“ и „известна личност“; запознават се дейността на филантроп и пишат официално писмо до него/нея; съставят въпроси, които спомагат за по-лесното разбиране на мотивацията на филантропите да работят за общото благо.  Продължителност: Две занятия по 40 мин.

Учител работил по този проект: Венета Максимова
Описание на проекта

„Филантропия означава значим жест. Акт, който ще осмисли нечий ден, а защо не и живот. Да си филантроп означава, че напълно доброволно си влязъл в ролята на земен ангел и помагаш на онези, които имат нужда от твоята помощ.“

 

Урокът премина в рамките на два учебни часа. В началото на първото занятие изписах на дъската думата „филантроп“ и поставих задача на учениците да дефинират понятието. Най-често даваните определения бяха, че това е човек, който се занимава с благотворителност и помага на някого. След като изведох етимологията на думата, те сами стигнаха до извода, че филантроп е повече от благотворител. Разделих дъската на три полета и изписах думите „известна личност“, „благотворител“ и „филантроп“, като учениците трябваше да напишат характерни белези за всяко едно от понятията. След това класът се раздели на групи. Раздадох на всяка от групите по един от томовете на Енциклопедия „Дарителство“. След обсъждане всяка група избра по една личност, за която да научи повече и в следващия час да разкаже на останалите.

Следващото занятие започна с представянето. След това проведохме беседа на тема „Съвременните филантропи“. Бях приятно изненадана от зрелите разсъждения на учениците по повод на обществено значимите проблеми и хората, които се опитват да ги решат. Коментирахме какви въпроси биха задали на някой от съвременните филантропи, ако имаха възможност да се срещнат с него. Предложих да напишем писмо. След като си припомнихме особеностите на официалното писмо, решихме да напишем писмо до членовете на Сдружение „Съзидание 2012“, които ни вдъхновиха да се включим в акция „Жълти стотинки“. Всяка група имаше свои идеи за въпросите, които трябва да бъдат включени , и учениците решиха да ги обединят в общо реално писмо, което изпратихме.

С нетърпение очакваме отговора.

От коментарите в час

„Ами най-големият филантроп е Исус Христос“

„Сетих се, по литература казвахме, че Прометей е човеколюбец, значи филантроп“

„Може да си известна личност и да не си филантроп, а може и да си филантроп, без да си известна личност“

„Важно е филантропите да станат известни, за да ги последват и други хора“

Галерия

Уважаеми филантропи,…
Уважаеми филантропи,…
Уважаеми филантропи,…
Уважаеми филантропи,…
Уважаеми филантропи,…
Уважаеми филантропи,…
Уважаеми филантропи,…
Уважаеми филантропи,…
Цели на проекта

  • Да дефинират значения и различават по смисъл понятия;
  • Да изготвят работни дефиниции на понятия;
  • Да пишат официално писмо по зададени параметри.
Използвани материали

  • флипчарт/дъска
  • работни дефиниции на понятията „филантропия“ и „филантроп“
  • Приложение № 2: Списък на филантропи и дарители
  • Приложение № 3: Насоки за писане на официално писмо
  • Приложение № 4: Примерно писмо до филантроп
Работа вкъщи

За второ занятие по темата учениците:

  • търсят информация за филантроп;
  • написват официално писмо до този филантроп.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg