Добри практики

Ако използвате материалите на сайта и имате добра история,
която искате да споделите с нас,
можете да го направите на: hemiryan@dfbulgaria.org

Торби за надежда 2018
Торби за надежда 2018

Г-н Джоунс е учител от Индиана, който цени много работата в полза на общността и обучението във филантропия по две причини. „Помагаме на онези в нужда, и учим децата да бъдат емпати.”, казва той. Почти 1000 от неговите ученици участваха в проекта „Торби за надежда 218”.

Използвайки урок от системата на Learning to Give, учениците организират благотворителна акция и събитие в училище за набиране на дарения за компилиране на торби за деца в системата на приемна грижа.

„Торби за надежда” е организация, която помага на деца, които са в системата на приемната грижа. Когато децата биват извеждани от домовете на биологичните си родители, това обикновено е доста стресиращо за тях. Често техните вещи...

Научи повече
Побъркани по прилепите

Госпожица Хъл е гимназиален учител, който казва: „Всеки може да направи нещо за света, но без възможността да видиш тази лична сила и отговорност, много ученици няма да поемат тази възможност и да излязат от зоната си на комфорт.” За нея, филантропията и службата в полза на общността помагат на учениците да правят истински, смислени връзки с общността си.

Група от повече от 125 гимназисти участват в проект „Побъркани по прилепите”.  Г-ца Хъл работи по уроците в системата на Learning to Give, които и помагат да сложи в рамка комбинацията от наблюдения, изследване и работа по темата за  мотивацията на хората.  Учениците са търсили информация за различни животни и са учили за...

Научи повече
Побъркани по прилепите
Учениците на Дрю,  хранят общността
Учениците на Дрю, хранят общността

Г-н Крейг е учител в Чарлс Дрю – преходен център за младежи с интелектуални затруднения в Мичиган. „В обучението и управлението на възрастни със специални нужди в градска среда е критично важно да се преподават концепциите за филантропия и служба в полза на общността”, казва Крейг. „Учениците придобиват усещане за смисъл и цел, в нещата, които правят и могат да правят.”

След като инкорпорира няколко от уроците в платформата на Learning to Give, той включва 132 ученици, които участват в местен проект „Учениците на Дрю хранят общността”.  Уроците помогнаха на учениците да изследват значението на това да имаш принос в общността и да не очакваш нищо в замяна.

Учениците са имали възможност да...

Научи повече
Местната зеленчукова градина на учениците от Декатур

Г-жа Хоули е учителка в гимназиален етап от Индиана, която казва, че „учениците трябва да знаят, че не са единствените хора и живи организми в света. Запознаването на децата с концепцията за служба в полза на общността и създаването на връзка с тази общност могат да създадат преживявания за цял живот, които да им помогнат да открият нещата, които истински ги вълнуват и вдъхновяват да създават промяна.“

Група от около 70 десетокласника участва в малък проект, в подкрепа на местната градска зеленчукова градина в Декатур. Г-жа Хоули използва няколко от уроците в системата (Environmental Groups and Three Economic Sectors, Growing An Environmental Steward и Beneficial Bees ) и по...

Научи повече
Местната зеленчукова градина на учениците от Декатур
Децата и благотворителността, или филантропията – близка или далечна за децата от предучилищна възраст
Децата и благотворителността, или филантропията – близка или далечна за децата от предучилищна възраст

„Не е от значение колко даваме, а колко любов влагаме“  Майка Тереза                

Всички деца имат чувство на състрадание и милост.  Ако се вгледате внимателно, ще видите много скрити знаци. Забелязали ли сте как дете  предлага играчка на друго което плаче, за да го утеши? Или успокоява приятел, който току-що получил ритник от сблъсъка на игрището?

Децата са склонни да търсят начини да дадат своя принос и да помагат на другите. Но точно както се нуждаем от гимнастика, за да имаме силни крака, така се нуждаеме от обучение за състрадание и съпричастност. Децата трябва да практикуват състрадание и да помагат на другите.

Ние решихме да запознаем децата с благотворителността и да им обясним колко е важна в съвремения живот...

Научи повече
Ученици поднасят истории за любими семейни рецепти в глобален проект за готварска книга

Atole de elote е топла царевична напитка от Централна Америка. Ученикът Хосе Ривас пише есе, разказващо за седмичната традиция да се наслаждава на атола със своя баща в Ел Салвадор и за това, как напитката му помага да се чувства в домашна атмосфера, след като се е преместил в САЩ.

Училището Capital City Public Charter School във Вашингтон се усеща като мини ООН. Една голяма част от всичките 981 ученика в училището са първо поколение американци с интернационални корени- от Ел Салвадор до Нигерия и Виетнам. Така че, когато екипът на организацията с нестопанска цел 826DC, посветена на грамотността, започва проект за книгоиздаване с по-малките класове, те избират тема, която да е...

Научи повече
Ученици поднасят истории за любими семейни рецепти в глобален проект за готварска книга
Как часовете за дарителство се превръщат в часове за живота
Как часовете за дарителство се превръщат в часове за живота

В Трявна, в СУ „Петко Р. Славейков“ тече урок за доброволчеството сред деветокласници. Темата е свързана с това какво мотивира човек да доброволства и как самите те могат да бъдат доброволци. Класът е смесен – ромски и български деца, които разсъждават в какво са добри и как със своите умения могат да помагат на другите. За лектора, който гостува, е истински шок да осъзнае – част от децата са категорично убедени, че не са добри в нищо. След дълъг опит да бъдат извадени „на светло” техните силни страни, някои все пак се досещат – „Ако обичам да се лакирам и се получава добре – значили, че съм добра в правенето на...

Научи повече
Влиянието на проектно-базираното образование върху успеваемостта на учениците

Учени от Мичиган твърдят, че проектно-базираното образование в по-бедните общности може да даде значим принос в социалните науки и функционалната грамотност

Вдига ли се успехът на ученика от проектно-базираното образование? Ако сте имали някакво съприкосновение с този метод, този въпрос безспорно е възниквал. През последните няколко години като анализатори на образованието от Университета в Мичиган, ние сме работили за изясняване на въпроса изследвайки въздействието на този метод върху социалните науки и някои аспекти на общото ниво на грамотност при второкласници. Инициативата носи следното наименование: Проектно-базиран подход към грамотност и гражданско образование.

За изследването
В наблюдението включихме на случаен принцип учители в две групи в училища от райони с висока бедност, със слаби резултати...

Научи повече
Влиянието на проектно-базираното образование върху успеваемостта на учениците
Как училищата могат да помогнат на учениците да бъдат целеустремени
Как училищата могат да помогнат на учениците да бъдат целеустремени

Когато Али Бъфет е младо момиче със затруднения в четенето, родителите ѝ наемат домашен учител, който ѝ казва: „В този момент ти е трудно, но аз съм с теб и те уверявам, че ще направиш великолепни неща“. Вече 20-годишна и второкурсник в университета Тулейн, Бъфет е уверена, че топлината и уверенията на нейният учител са задали посоката на живота ѝ. Осъзнава, че устойчивата подкрепа, получена от родителите, преподавателите и частният ѝ учител не е нещо, което всяко дете с образователни затруднения получава.
Доста деца не чуват израза „Ще постигнеш много и ще бъдеш успешен“, казва тя. Оценила своя късмет и благодарна на хората, които са ѝ помогнали, Бъфет обмисля...

Научи повече
Шестте черти на вдъхновяващите учители

Обърнахме се към нашата общност, за да разберем какво прави учителите незабравими. Получиха се интересни резултати.

Гимназиалният ми учител по Шекспирова драматургия Майкъл Фоли, беше известен като тиранин. Когато бяхме ученици в първата година, аз и приятелите ми отминавахме затворената врата на кабинета му, надничахме през тесния вертикален прозорец и виждахме хаотичното му жестикулиране пред някой ученик от горните класове, както и изпъкналите на челото му вени.

Бяхме истински уплашени.

Един ден обаче установихме, че г-н Фоли всъщност не е „тиранин“, нахвърлящ се върху учениците. Той илюстрираше Шекспировият герой Отело, който е пропит от завист. Демонстрираше как дребнавостта и педантичността са способни да унищожат дори най-силния лидер. Фоли процедираше така с всичките произведения...

Научи повече
Шестте черти на вдъхновяващите учители
Децата от малки трябва да знаят, че имат права и че могат да се грижат за „чувствата“ си
Децата от малки трябва да знаят, че имат права и че могат да се грижат за „чувствата“ си

Второкласници от 105 Средно училище в София за първи път разбраха, че имат права и че държавата ги защитава. Това стана по време на открит урок за професиите в полза на хората по време на който им гостува доцент Велина Тодорова, която е член на комитета по правата на децата в ООН.

Децата още научиха, че психолозите са тези, които ни помагат да се справим с емоциите и да ги контролираме.

Вижте видео от откритите уроци на класа.

Източник: Информационен център на Министерство на отбраната, 10 ноември 2017
Автор: Деси Рангелова

...
Научи повече
Урок по доброта

Чрез приказките и инициативата „Научи се да даряваш” децата показаха какво са научили. Второкласници от столичното 105 училище получиха днес специален урок по доброта – чрез приказките и инициативата „Научи се да даряваш” децата показаха какво са научили, като помогнаха на свой връстник.

Вижте репортажа на bTV от гостуването им в училище.

Източник: bTV, 29 ноември 2017

...
Научи повече
Урок по доброта
Насърчаване на уверени млади хора, способни да решават проблеми
Насърчаване на уверени млади хора, способни да решават проблеми

Как един учител използва проектно-базиран метод на обучение, за да вдъхнови учениците си да се виждат като носители на промяната

Общността, за която и с която работя са ученици в риск от отпадане. Мнозина от тях се примиряват с минимума, а повечето правят коментар за това, че никога не са били „добри“ в училище, когато им се постави нова задача.
Осъзнавам значението на подобни нагласи. Вероятно тези деца са имали ограничени възможности да открият своята страст и да я вложат в продукт, без да изпадат в състояние на унищожителна самокритика. Мисията ми е да бъда ментор на учениците в процеса на себеосъзнаването им, чрез което да преоткрият потенциала и дарбите си. Това...

Научи повече
Проекти, подложени на тест

Социалните науки често са пренебрегвани в училище и въпреки, че на грамотността се обръща сериозно внимание, същото не може да се каже за информативното четене и писане. В САЩ особено силно се забелязва фокусирането върху социалните науки в началните класове за сметка на по-горните, и особено в училища с високи нива на бедност. Това кара група учители и изследователи да се фокусират върху развитието на четири проектобазирани учебни единици (Project PLACE) за второкласници, които наблягат на социалните науки и информативното четене и писане. Идеята им е те да ангажират децата в учене, което да бъде смислено за тях, да бъде предизвикателно, и да има връзка с живота им извън училище....

Научи повече
Проекти, подложени на тест
Първокласници с дарение за свои връстници от Сирия
Първокласници с дарение за свои връстници от Сирия

Открит урок по доброта изнесоха първокласници от 105-то училище в София. Децата бяха поканили на гости свои връстници от Сирия, а заедно с родителите си бяха събрали дарения за децата бежанци.

Както всяко приятелство и това започна със запознанство. На открития урок „Приятелство без граници“, част от програмата „Научи се да даряваш“ на Българския дарителски форум, бяха поканени и родители.

Крум Петров е обсъждал неведнъж темата „бежанци“ с дъщеря си Мая: „Стремим се да я учим на толерантност, на възприемане на другите независимо от това как изглеждат, какъв цвят им е кожата. Бежанците имат нужда от възприемане и от добро отношение”.

10-годишната Алямама вече учи у нас. Тук е от 2 години, почти не...

Научи повече
Деца от Златица в подкрепа на възрастните хора

Деца от СУ «Св. Паисий Хилендарски» в Златица заявиха готовност за подкрепа и уважение към възрастните хора.

Това стана на нарочно събитие, организирано от Комисията в подкрепа на децата, както накратко наричат Комисията за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни към община Златица. Събитието беше част от поредицата събития в календара на Комисията.

В детския отдел на библиотеката към читалище «Христо Смирненски» гостуваха възпитаници от 4 «а» клас с класен ръководител Павлина Божкова. Припомняме, че децата, под ръководството на г-жа Божкова, участват в редица благотворителни и добротворчески инициатива в рамките на училищния проект «Научи се да даряваш».

Темата на разговори между членовете на Комисията и учениците беше защо трябва да уважаваме и...

Научи повече
Деца от Златица в подкрепа на възрастните хора
Акомодациите в класната стая и Теорията „Тhe 4 Cs“
Акомодациите в класната стая и Теорията „Тhe 4 Cs“

Активност  от типа на разходка в коридорa няколко пъти на ден, може да е достатъчна за едно дете, за да успее да запази концентрация в класна стая с още 23 деца. За друго дете, може съвсем да не стига. Също така нека не забравяме, че някои деца биха могли да имат и трудности с преработката на информацията от средата – някои се превъзбуждат, а други стават летаргични. Децата, които са твърде спокойни и летаргични могат да са разсеяни, но да не го показват с движения – обикновено можете да ги видите отпуснати на някой чин в задната част на класната стая да си чоплят пуловера или нещо друго. Превъзбудените деца пък...

Научи повече
Часове по добро в 10 български училища

Над 320 деца в 10 български училища се учат на дарителство и добродетели. От началото на учебната година досега са проведени над 100 урока. Идеята е на американска организация, която успешно е въвела програмата в училища в Съединените щати. Български дарителски форум въведе проекта и у нас като част от общата учебна програма в училищата.

ИВА ТАРАЛЕЖКОВА, ПРЕДС. НА УС „ФОРУМ ГРАЖДАНСКО УЧАСТИЕ“

„Здравейте, 4 Б клас! Днес ще си поговорим за едни организации, които се опитват да правят неща със и за хората“.

Така започна урокът за това какво представляват неправителствените организация и с какви дейности се занимават най-често . Децата са възпитанции на 105-то училище „Атанас Далчев“ в София. Ива е външен...

Научи повече
Часове по добро в 10 български училища
Деца отговарят кои са професиите, които помагат
Деца отговарят кои са професиите, които помагат

„Пожарникар“, „лекар“,„ветеринар“, „архитект“, „адвокат“, „психолог“ са възможните отговори, които децата дават на този въпрос.

Защото „Адвокатът защитава правата на хората, пожарникарят може да спаси нечий живот, архитектът – да построи къща. А психологът е лекар на душата

Мъдрите отговори на третокласниците от 126-то училище в София са в час от програмата „Научи се да даряваш“ – проект на Български дарителски форум, който предвижда децата от 1 до 12 клас да се обучават в различни житейски теми, които да им помогнат да бъдат по-активни, да правя съзнателни избори и в крайна сметка – да бъдат по-подготвени за живота.

Програмата е с акцент върху дарителството и доброволчеството и уроците често са с практическа...

Научи повече
Урок по толерантност

Предлагаме ви да видите репортажа на Валерия Кръстева от предаването „Преди обед“ на bTV. Валерия посети часът на 1 клас в 105 СУ „Атанас Далчев“ в София по темата за бежанци и мигранти, а гости в него бяха от Съвета на жените бежанки.

 

...
Научи повече
Урок по толерантност
Един урок по финансова култура за деца
Един урок по финансова култура за деца

Ако разделите един лист на две и в ляво напишете всичките си приходи, а в дясно всичките си разходи, ще видите, че някак си успявате да харчите повече, отколкото имате. Повярвайте – възможно е, обаче не е разумно. Уорън Бъфет, най-богатият човек в света, ще ви каже, че не всеки е длъжен да разбира от инвестиции, но всеки е длъжен да има финансова култура и да пести.

Какво са приходи, разходи, харчене и спестяване? Шестокласниците знаят, но има хитрини в боравенето с пари, които тепърва трябва да открият и за това им помагат учители и професионалисти. „Дневник“ гостува в един урок по финансова култура в 6-ти „Г“ клас в столичното 104 ОУ...

Научи повече
Международна система за възпитание в благотворителност вече се прилага и в български училища

Какво е филантропия и какво е „отровна“ благотворителност. Как се прави личен бюджет и как от него да се заделят средства за дарения. Как работи една неправителствена организация и как всеки гражданин може да се включи в доброволчески инициативи.

На тези въпроси и на още много други отговаря обучителната система „Научи се да даряваш“ (Learning to give), която от тази учебна година успешно се прилага и в 10 български училища. Системата е преведена и адаптирана за българските условия от Българския дарителски форум, а през лятото организацията е обучила първите 13 учители, кандидатствали за участие в пилотната за страната ни програма.

Системата е разработена от филантропи и граждански организации от САЩ и други държави....

Научи повече
Международна система за възпитание в благотворителност вече се прилага и в български училища
Уроци по щедрост: Български училища с часове по дарителство
Уроци по щедрост: Български училища с часове по дарителство

Обучителната система „Научи се да даряваш“ вече е част от 10 български училища.

Международната система Learning to give, адаптирана и преведена на български език, е вече част от учебните програми на няколко родни училища. През лятото от Българския дарителски форум (БДФ) са обучили първите 13 учители, които сега „преподават щедрост“ на учениците.

Програмата представлява концепция за преподаване и практикуване на основните принципи на гражданското участие и дарителството. Целта е да се развие културата и придобиването на опит в реализиране на дарителски инциативи сред учениците. Всички училища, които вярват, че могат да образоват децата в основите на активното гражданство и грижата за другия, са добре дошли да се включат.

В българския сайт от БДФ дават...

Научи повече
„Научи се да даряваш“

Как се става доброволец или дарител, ако си още дете? Доказателството, че стига да искаш, има начин да помагаш, са над 600 ученици от 10 града у нас. Те са част от програмата „Научи се да даряваш“. В 250 урока досега тя показва на децата, че могат да подкрепят някой или нещо не само с благотворителни СМС-и.

Елена Андреева, фондация „Очи на четири лапи“: „Когато не виждате, не знаете къде се движите, какво има пред вас, дали има кола, дали има дупка, дърво – и кучето помага на човека да се движи по-безопасно“.

– Сприятелихте ли се вече?

Лора-Мария Стоянов, 3 „А“ клас: – Смятам, че да.

Всяка седмица третокласниците от 126-то училище имат...

Научи повече
„Научи се да даряваш“
Урок по доброта
Урок по доброта

На 17 февруари беше националния ден на добрите дела – ден, в който се окуражават прости актове на доброта. Обичайно това води след себе си до много прегръдки, усмивки, смях, бонбони и най-вече усещането, че си обгрижен, забелязан, харесван, ценен и обичан. Не са ли това емоции, които искаме да имаме всеки ден?

И така, защо да не практикуваме доброта целенасочено в нашите класни стаи по-често? Проучванията ни казват, че има три стълба в ученето: когнитивен (мислене), моторен (физически) и емоционален (емоции/чувства). И както гръцкия философ Аристотел казва: „Да образоваш ума, без да образоваш сърцето, не е образование“.

Ето някои идеи за дейности в клас по темата:

1. Добри неща –...

Научи повече
Добрите истории на 2016та

Всяка година, нашите партньори от Learning to Give споделят някои от успешните си истории. Ето няколко от изминалата 2016та година:

История 1 – Г-жа Дейвис работи с 7 и 8 класове в основно училище Алън в Северна Каролина. Учениците и са учили за емпатията и по-конкретно са работили върху урок, който поставя акцент върху емпатията върху възрастни хора.

С няколко адаптации на урока (нещо, което програмата насърчава), учениците са решили да направят лични, ръчно изработени подаръци, които да подарят на възрастните. Те написали ръчно мисли върху плат и направили възглавници, които занесли на възрастните хора. Учениците също са направили писмо и брошура, за да повишат осведомеността на връзстниците си...

Научи повече
Добрите истории на 2016та
Защо говорим за филантропия в училище?
Защо говорим за филантропия в училище?

Филантропията намираме навсякъде по света в най-различни форми. Защо говорим за филантропия в училище? Някои училища по света имат изискване за полагане на доброволен труд в рамките на учебната година, но само малък процент на практика учат децата какво е филантропията, какви са инструментите, които могат да се използват в различен тип дейности. Учителите, които работят по темата твърдят, че работата в училище повишава интереса и включването на децата в различни доброволечски проекти. Изследвания потвърждават това:

„Въпреки, че филантропията е алтруистичен импулс, тя е и заучено поведение (Falco et al., 1998; Schervish, 1997). В свое скорошно проучване Ottoni-Wilhelm et al. (2014) открива, че младите хора биха дарявали и полагали доброволен труд, ако...

Научи повече
Как си направихме Алиса

„Много хубаво ни се получава, хора!“ , чува се глас от отбора на „Пинокио“. „Не съм Супермен, за да съм толкова бърз“, възкликва друг – от отбора на „Мечо Пух“.

„Кой ще лепи?“ – забързано пита трети. „Алиса да я сложим тук“ – предлага четвърти.smiley

Така изглежда един час в софийското училище – 126 то ОУ „Петко Ю. Тодоров“, когато е част от програмата „Научи се да даряваш“.

В България тя се осъществява от Български дарителски форум, по идея на американската платформа Learning to give и залага както на естественото любопитство на децата, така и на потребността им (както и на всички нас) да искаме да правим добро, да се отнасяме с разбиране и...

Научи повече
Как си направихме Алиса
Гвардейци влязоха в класната стая
Гвардейци влязоха в класната стая

В рамките на урока „Картички от доброта“, г-жа Ели Георгиева от 105 СУ „Атанас Далчев“ покани гости, които да бъдат част от програмата „Научи се да даряваш“. По-долу ви предлагаме репортажа на Информацинния център на Министерството на отбраната.

„Гвардейци от Националната гвардейска част гостуваха на учениците от 1 “г” клас на 105 Средно училище „Атанас Далчев“. Идеята за срещата на първокласниците с военнослужещите идва на учителката Ели Георгиева и родители. Децата бяха подготвили картички и подаръци за гостите си, а гвардейците им подариха книжки с които да научат повече за тази представителна част на БА.

Вижте повече в репортажа на Деси Рангелова и Цветомир Ташков.“

Източник: Информационен център на...

Научи повече
Шарен кът в училището в Златица

Учениците от 4-ти „а” клас на Павлина Божкова, преподавател в СУ „Св. Паисий Хилендарски”, се включиха в организираната инициатива по обособяването на техен кът в двора на златишкото училище. Инициативата е част от поредица проекти в рамките на програмата „Научи се даряваш” на Български дарителски форум, в която се включва училището. Програмата насърчава активното участие и гражданска позиция сред младите хора.

В продължение на няколко учебни часа децата и учителите им са работили по този проект и говорейки за собствеността и нейното опазване у децата е възникнала идеята за обособяване на такъв детски дът в училище, за който да се грижат и да съхраняват. Дори са направили рисувани проекти на...

Научи повече
Шарен кът в училището в Златица
Ние сме щастливи, когато и другите са щастливи
Ние сме щастливи, когато и другите са щастливи

Предлагаме на вашето внимание опита на уичтелката Мария Фаунд, която преподава математика на деца от 11 и 12 клас и работи по програмата на Learning to Give в САЩ. Тя помага на децата да разберат, чрез личен опит и проучване, че те ще са по-щастливи, когато правят други хора около тях щастливи. Мария стартира серия от клубове в училище, за да може да предложи и затвърди концепцията за учене, през правене в общността. Тя организира седмични срещи и дискусии, за това как хората като индивиди могат да имат положително влияние върху средата си сега и в бъдеще.

Ето и един от проектите и: Учениците са започнали да идентифицират нужди в общността. Решили...

Научи повече
Направете първата крачка

Ние сме виновни, че се оплакваме от времето… или да си го кажем просто, ние всички сме виновни за това, че се оплакваме от проблемите, които ни заобикалят и виждаме. Но дали сме първите, когато става въпрос да сме част от решението на тези проблеми?  По-рано тази седмица, прочетох коментар във Фейсбук, отнасящ се до проблем в общността ми. След като го прочетох се замислих, че вместо да се плаквам от проблема, трябва да съм част от решението. Какво ни пречи да направим първата крачка към промяната? Страх? Гордост? Липса на знание? Каквото и да е, трябва да направим съзнателния избор да спрем да се оплакваме от времето и да отворим...

Научи повече
Направете първата крачка
Да построим мост
Да построим мост

Започнах кариерата си на учител по-късно в живота, в сравнение с други учители. Въведох в класната стая житейски опит, и си дадох сметка, че на децата нещо им липсваше.  Изглеждаше така, все едно те убиваха време в училище и присъствието им там нямаше особен смисъл. По тази причина, постоянно търсих начини да ги ангажирам допълнително. Хващах се за всяка възможност, която изникваше да посещавам допълнителни професионални курсове, които да ми дадат идеи и вдъхновение. търсех „НЕЩО“, но  към този момент и аз не знаех точно какво е то.

През пролетта на 2011, разбрах за възможност да посетя обучение, което да ми помогне като учител. Това, което ме мотивира беше възможността да получа...

Научи повече
„Д“ е за дарявам

Дарете една голяма усмивка или малко от времето си.
Това са много желани подаръци, които няма да ви струват и стотинка.
Ще намерите това текстче на страницата на буквата „Д“ в книжката „Да напълним кофата от А до Я: Ключът към това да сме щастливи“.Декември е месецът на традициите, който включва закупуването, опаковането и подаряването на подаръци.  Доста преди декември обаче, ще чуваме реклами за това какво „трябва“ да закупим на семействата, приятелите си, както и за самите нас. Много от нас трудно игнорират тези рекламни послания и се изненадваме, когато януари сметките започнат да се трупат и да бъркат в джоба ни.Има обаче много подаръци, които не се продават, струват...

Научи повече
„Д“ е за дарявам

© Всички права запазени 2018 @ Learningtogive.bg