Да кажем добри думи

Клас: 1, 2

Учениците предприемат действия за общото благо, за да се насърчи добротата в тяхното училище. Те раздават стикери с усмивки на другите или правят плакати, които поставят на различни места в училище с послания, насърчаващи към доброта или учат другите как да реагират на хулиганско и грубо поведение. Продължителност: Две занятия по 40 минути

Учител работил по този проект: Елеонора Димитрова Тодорова
Описание на проекта

Темата „Да кажем добри думи“, вече беше позната на децата от предходната година, когато бяха осъществени дейности и през изминалата учибна година в първи клас. Гост на децата беше г-жа Петрова – педагогически съветник и обществен възпитател в МКБППМН – гр. Ловеч. В първото занятие, заедно с учениците от втори клас, изработихме Кутия за добрини и изрязахме разноцветни сърчица. В хода на обсъждането беше говорено за това какво е насилие, тормоз, кой е жертва, кой е насилник. Най-важният дискутиран въпрос беше как децата да бъдат по-щастливи и спокойни в училище и как ние, второкласниците да допринесем за това. Всяко дете поставяше сърце в Кутията за добрини и даваше своето предложение – заедно с нас да поканим друг клас на урок по програмата „Научи се да даряваш“, организиране на общи игри, провеждане на разговори, изработване на общи картички за някакъв повод. Обсъдено беше и кого можем да потърсим за помощ, ако децата се чувстват зстрашени от насилие в определена ситуация. В края на урока, заедно взехме решение да се включим в кампанията за Деня на розовата фланелка, като изработим от хартия розови тениски и ги подарим на всеки от класовете в училището по една, с написани позитивни послания. Също така, децата заедно с г-жа Петрова поставиха своите мисли за намаляване на агресията и насилието в училище на специално обособено място и подариха тениските на другите класове. Имаше деца, които не знаеха повода за тази инициатива и учениците от втори клас обясняваха защо се раздават тези розови тенски. Учителите от класовете им благодариха и похалиха техните усилия.

От коментарите в час

„Важно е всяко дете да бъде щастливо в училище и да може да помага на друг.“ – Асен

„Не е хубаво да те бият или да ти взимат стотинките.Но тогава мога да потърся госпожата и тя ще ми помогне“ – Данаил

„Нека да поканим, ученици от по-големите класове за участват в урок по „Научи се да даряш и така ще станам по-добри“-Ася

„Бъдете единни и добри“ – г-жа Петрова

Галерия

Да кажем добри думи
Да кажем добри думи
Да кажем добри думи
Да кажем добри думи
Да кажем добри думи
Цели на проекта

  • Учениците да почувстват, че са част от една общност, в която трябва да уважат себе си и другите и да си помагат;
  • Да усъвършенстват уменията си за признаване и поощряване на положителните качества на съучениците си;
  • Да се изградят умения за предотвратяване на конфликтни ситуации и помагане, както на хулигана така и на жертвата.
  • Да разберат, че гражданите носят отговорност за общото благо;
  • Да изброят начини да се помогне както на хулигана, така и на жертвата;
  • Да разсъждават, за да дадат идеи за предотвратяване на хулиганско поведение;
  • Да разпространяват доброжелателство и разпознават думи на доброта и добри дела като поставят стикери с усмивки;
  • Да направят плакати, които учат другите как да се спре хулиганското поведение в класните стаи, училището и на спортните площадки.
Използвани материали

  • малка кофичка „Кофа, пълна с доброта“ (да се нарисува или изработи на ръка от преподавателя);
  • много хартиени сърца, които да се поставят в кофичката;
  • листи хартия с формат за плакат и пособия за рисуване (маркери, пастели, цветна хартия);
  • (по желание) кръгли стикери (по един лист за всеки ученик)
Работа вкъщи

Обърнете се към семействата на учениците с апел да подкрепят от дома кампанията за борба с тормоза. Споделете със семействата информация относно хулиганското поведение и насоки как да се реагира на тормоза. Нека всеки ученик да занесе вкъщи по няколко хартиени сърца. Помолете ги да обяснят какво представлява практикуването на мило и любезно поведение към членовете на семейството и при проява на добри дела, да пълнят кофичката, предварително поставена в класната стая.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg