Общност и правила в класната стая

Клас: 5, 6, 7

Учениците дефинират значението на понятието  „общност“ и ще помислят за споразумение за организиране на общност в класната стая. Ще обмислят изборите, които правят, и отговорността им за тях. Ще изработят споразумение, което да регулира поведението им по време на часовете. Продължителност: Едно занятие от 40-минути  

Учител работил по този проект: Ива Атанасова
Описание на проекта

Темата е позната на учениците от миналата година. Класът си има свои правила. В началото на учебна година си припомнихме всичко, което сътворихме заедно. Затова взехме решение, не да пишем нови правила, а да надградим своите умения. Учениците предложиха да запишем на дъската какви да бъдат техните отговорности и ангажираността им в класната стая. Преди провеждането на часа, родители на ученици проявиха желание да вземат участие. Те внимателно изслушаха предложенията и дискусията в клас. Двамата родители взеха участие, като дадоха примери от тяхното ученическо минало, направиха сравнение с днешната родители и техните деца. Родителите подкрепят редовното носене на униформи, спазване на дисциплина в час и извън него, а уважението към госпожите да е всекидневие. Те са „За“ това да се полагат грижи към растенията, за грижи в стаята, дори за подобряване на отношенията между тях. Именно чрез тези малки стъпки, те се усъвършенстват да бъдат по-добри. Бяха похвалени от майките, че през изминалата година са направили доста добри дела, а най-голямата заслуга е – общуването между тях става чрез разговори. За деца на тяхната възраст, това което правят е значимо, дават примери на техните съученици, защото днешните младежи не са научени на толеранс и вежливост. Учениците бяха насърчени да работят и занапред така.

 

От коментарите в час

„Уважението към някого се показва чрез действия“ – родител

„Ние сме един  задружен клас“- Александра Иванова

„При нас няма завист, не се обиждаме“- Петя Петкова

Галерия

Общност и правила в класната стая
Общност и правила в класната стая
Цели на проекта

  • Дефинират значението на „общност“ и развият умения да създават и спазват правила
  • Развият умения да обмислят изборите, които правят, и които се отразяват на отношенията им
Използвани материали

  • Хартия за флипчарт
  • Хронометър или часовник със секударник
  • Дъска
  • Пособия за писане

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg