Реагиране при бедствия и аварии

„Опасности има навсякъде и трябва да знаем как да се пазим“

Учител работил по този проект: Стефка Пенева
Описание на проекта

1 час

 

Урокът започнах на 06.11. с игра  на асоциации и какво правим при  посочени от мен природни бедствия.  Припомних на учениците какво е природно бедствие и авария.

На гости ни бяха дошли какички от 7 клас, които припомниха важните правила за безопасност и как да реагират правилно третокласниците при бедствия и аварии.

Коментирахме, че най-важно е да запазим самообладание, от кого да потърсим помощ ,на кой телефон можем да се обадим за съдействие, как да се представим и какво задължително като инфирмация да подадем.

Поставих на учениците задача да изработят модел на автомобил на „Гражданска защита“ . Докато работиха учениците, коментирахме за специалните сигнали и режим на колите на гражданска защита, полиция, бърза помощ и пожарна. Насочих вниманието на децата към  благородните професии на хората, които са в служба на  другите.

2 час

Урокът продължих на 13.11 с игра „ Кой съм аз“. С насочващи от мен въпроси си припомнихме какво е  природно бедствие и какво е  авария. Дискутирахме какво може да предизвика пожар, как да реагираме правилно и какви правила за безопасност трябва да следват всички.  Говорихме за стихийните бедствия и какво да правим при силни ветрове и при гръмотевична буря. Направихме изводи как да постъпваме ако сме  у дома и как ако сме на открито.

Часът приключи със самооценка на учениците. Децата коментираха кое им е било лесно, кое ги е затруднило какво задължително трябва да спазват и запомнят.

Галерия

Реагиране при бедствия и аварии
Цели на проекта

  • Целта на урока е запознаване на учениците с видовете природни бедствия. Формиране на знания и умения за правилно поведение при бедствия и аварии.
Използвани материали

  • маркери
  • листи за напомняне и бележки

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg