Трябва ли всички деца да ходят на училище

12.02.2018

„Без хляб – гладно, без огън – хладно, без учение – тъмно“ – руска пословица Право или досадно задължение е ходенето на училище? Какво ни дава училището? На какво ни учи? Всички ли деца имат възможност да посещават учебни занятия? Това са част от въпросите, които обсъдихме и на които се опитахме да намерим отговор в този час.

Изтегли проект
Оцени проекта
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • 0/6
  • 0 ratings
0 ratingsX
Много зле! Зле Хммм Ok Добро! Много добро!
0% 0% 0% 0% 0% 0%
Цели на проекта

  • Децата да осъзнаят посещаването на училище като тяхно право.
  • Да осмислят ползите от посещаването на училище.
Използвани материали

  • интернет
  • бяла дъска
  • маркери
Библиография

  • http://news.unabg.org/2015/11/22/problemi-pred-obrazovanieto-v-afrika/
  • http://bg.radiovaticana.va/news/2015/12/28/%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BD_%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BE%D0%BD_%D0%B4%D0%B5%D1%86%D0%B0_%D0%B1%D0%B5%D0%B7_%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5_%D0%B2_%D0%B0%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0/1197333
  • https://prezi.com/cba3ckkmf_o3/presentation/
  • https://www.unicef.bg/bg/article/UNITsEF-Bednost-negramotnost-i-prezhdevremenna-smart-zaplashvat-badeshteto-na-nay-uyazvimite-detsa-v-sveta/1079#helpNowModal
  • http://nmd.bg/yunesko-58-mln-detsa-ne-hodyat-na-utchilishte/
  • https://www.youtube.com/watch?v=GDi7oUui-dw
Описание на проекта

 

Право или досадно задължение е ходенето на училище? Какво ни дава училището? На какво ни учи? Всички ли деца имат възможност да посещават учебни занятия? Това са част от въпросите, които обсъдихме и на които се опитахме да намерим отговор в този час.

В предходен урок по Човекът и обществото бяхме говорили за правата и задълженията, които първата българска Конституция гарантира на свободните граждани през 1879г. Едно от тях е правото на децата да ходят на училище. Днес не се замисляме много право ли е това и досадна необходимост…

Изгледахме и прочетохме накратко информацията от следните сайтове:

Проблеми пред образованието в Африка

http://bg.radiovaticana.va/news/2015/12/28/%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BD_%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BE%D0%BD_%D0%B4%D0%B5%D1%86%D0%B0_%D0%B1%D0%B5%D0%B7_%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5_%D0%B2_%D0%B0%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0/1197333

https://prezi.com/cba3ckkmf_o3/presentation/

https://www.unicef.bg/bg/article/UNITsEF-Bednost-negramotnost-i-prezhdevremenna-smart-zaplashvat-badeshteto-na-nay-uyazvimite-detsa-v-sveta/1079#helpNowModal

ЮНЕСКО: 58 млн. деца не ходят на училище

Децата бяха силно впечатлени от положението на децата в някои африкански държави. Изразиха съчувствие, правиха сравнения с положението у нас.

Тогава написах на дъската „Какво ни дава училището? Защо е важно да учил?“ и ги помолих да поговорим на тази тема; да се опитат да изброят всички важни неща, които „получават“, идвайки на училище. Така се оформи един списък, от който децата си дадоха сметка, че в клас те не само получават знания по отделните предмети, а се учат и на много други неща: развиват различни умения /да изрязват, рисуват, лепят, пеят, моделират…/ и физически качества /бързина, издръжливост, смелост, съобразителност…/, създават приятелства, работят в екип, научават кое е хубаво /добро/ и кое е лошо, как да се държат с хората, и не на последно място- училището им носи много положителни емоции. Така децата разбраха, че часът по литература, не е само час, в който се учим да четем бързо, гладко и изразително. Докато четем, например, „Пепеляшка“, ние оценяваме качествата като доброта, трудолюбие, състрадание като положителни, а мързелът, надменността, алчността- като отрицателни.

Така заедно стигнахме до извода, че училището е важно и ценно, защото то ни помага да растем уверени, знаещи и можещи и ни подготвя за утрешния ден.

© Всички права запазени 2018 @ Learningtogive.bg