Учениците ще преминат през процеса на идентифициране на потребностите на общността и вземане на решения въз основа на неотложността на потребностите. Учениците ще преминат през процеса на планиране, ще разработят и изпълнят собствени проекти в полза на общността. Ще направят оценка на разработения проект с помощта на таблица за оценяване и дискусия на проектите. Продължителност: 4 - 5 занятия по 40 мин.
Часа започна с въпрос към класа: „Могат ли младите хора да внесат промяна в общността?“. Като в рамките на 5 минути по двойки обсъдят въпроса и след това всички споделихме мнения. В Приложение № 1 учениците съставиха списък с местни потребности и дискутирахме важността на всяко едно предложение. Сведохме идентифицираните потребности на общността до онези, на които класът реалистично би могъл да отговори, така че да бъдат включени три осъществими проекта. Учениците сами подбраха три проекта в зависимост от това, което най-силно ги вълнува и сформирайте групи по интереси. Класа се раздели на 3 групи и избра потребност която да разгледа с подробности, като набелязваше най-важните последици след реализирането на проекта. С учениците се проведе „мозъчна атака” за качествата на един ценен и успешен доброволчески проект. Разгледахме приложение 4 „Примерни доброволчески проекти” и проведохме дискусия в клас относно уместността на всеки от примерните проекти. За домашна работа се възложи на 3-те групи да разработи планове за действие и/или стъпките за действие за ангажиране и поемане на инициатива за посрещане на идентифицираната потребност (вж. Приложение № 2). След което учениците ще представят плановете си за одобрение пред целия клас.
Урок 2
Всяка от 3-те групи ученици разработи планове за стъпките за действие за ангажиране и поемане на инициатива за посрещане на идентифицираната потребност ( Приложение № 2). Продължехме работа по Приложение 5, разгледахме заедно елементите на примерното предложение. Всяка група изготви план за реализиране на доброволческия проект, който са си избрали и го представиха пред класа. Учениците представиха плановете си за одобрение пред целия клас. Раздадох на учениците таблицата за оценяване, която ще използват при оценяване плана на всяка от групите (Приложение № 6). След края на презентациите и груповото обсъждане на предложените планове за доброволчески проекти, определихме чрез консенсус плана, който най-добре отговаря на определена потребност на общността и е осъществим. Класът обсъди всеки план и достойнствата му и избра този, който може най-добре да бъде изпълнен. Доброволческия проект, който бе избран, бе реставрация на парка в центъра на селото.
Урок – Дейности 3-4-5
След един от най-въздействащите уроци за учениците „Проект в полза на общността“ за обновяване на парка в центъра на село Дълго поле. След този урок започнаха срещи и разговори с кмета на селото господин Тодор Танански, който позволи учениците да реновират парка с обещание за закупуване на всички необходими материали. Почистването, ще се състой през май месец, като за постигане на крайната цел – чист и уютен парк, учениците изготвиха план за действие за доброволстване. Първата инициатива за събиране на допълнително финанси е подготовка и продажба на мартеници. Като новобранци в подобно мащабно начинание, имахме нужда от подкрепа, а кой най-добре знае как се изработват мартеници? Разбира се нашите баба и майки. С дамите от пенсионерския клуб от село Дълго поле и подкрепата на майки с учениците изработихме 250 броя мартенички на 19 февруари. На срещата разказахме за доброволческата инициатива и получихме голяма подкрепа в лицето на тези мили дами. Седмицата за продажба в центъра на селото от 25 февруари до 01 март ни донесе сумата от 140 лева.
Има много потребности в нашето село
Наистина най-важен е за нас парка, за да има къде да се събираме да си пишем заедно домашните.
Преподавателят би могъл да помоли родителите да се включат в плана за действие в общността. Това е отличен начин за привличане на родителите за партньори в учебния процес.
Подготовка на преподавателя
Преди началото на занятието прегледайте „Бележки на преподавателя относно качествен учебен доброволчески проект” (Приложение № 3). Не пропускайте да включите описаните елементи, които водят до успешен доброволчески проект, в общата дискусия и процеса на взимане на решения.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X