Всеки ден можем да БлагоДарим на някого!

Учениците избират, да представят пред училищната общност Световния ден на думата „Благодаря“ и така да насочат вниманието на учениците към това да използват вълшебната дума след услуга или добро дело, защото всеки получил „благодаря“ се чувства по-добре! Десетокласниците подканиха учениците от цялото училище да не пропускат моментите, в които могат да благодарят на някого до тях и то не само на този ден, а да го правят при всяка възможност, постоянно! Планираха интересни дейности и ги реализираха, превръщайки един иначе мрачен и студен зимен ден в малък училищен празник.

Учител работил по този проект: Румяна Серафимова
Описание на проекта

1 ЧАС:

  1. Учениците от 10 клас споделят обичайните начини, по които започва всеки един учебен ден. Записват своите отговори на лист и след това ги изчитат и обсъждат. Решават да направят нещо различно, заедно с останалите ученици от общността, за да провокират интереса на всички и по този начин да подобрят старта на деня и микроклимата в училището.
  2. Избират 11.01. – Световния ден на думата Благодаря, за да осъществят своята идея, тъй като темата е подходяща, както за малки, така и за големи ученици.
  3. Учениците решават какви дейности ще извършат, разделят се на екипи и разпределят задачите помежду си.
  4. Първият екип се заема с намиране на необходимата информация, свързана с отбелязването този световен ден, за което до голяма степен им помага знанията по Етика и изготвя мултимедийна презентация; Вторият екип проучва как се пише думата „благодаря“ на различни езици и изработва две табла, тъй като училището ни е ситуирано в два учебни корпуса; Третият екип се заема с организацията – график на класовете пред, които ще се презентира, закупуване на бонбони, поставяне на табла и други организационни дейности.

 

 

2 ЧАС

  1. Учениците от 10 клас идват 30 минути преди началото на учебните часове и се подготвят да посрещнат всички ученици и учители с усмивка, провокиращ въпрос и бонбони. Те очакват да получат своето „Благодаря“ и да напомнят на всички да използват думата винаги, когато могат и то ежедневно.
  2. Голям интерес предизвикват таблата с изписана на тях на повече от 11 езика думичката „благодаря“.
  3. В начален етап, учениците от 10 клас посещават класовете, които предварително са заявили желанието си да се включат в тази инициатива. От тези срещи безспорно ще останат много приятни и вълнуващи спомени, които ще напомнят на по-малките ученици, че не трябва да забравят да благодарят на хората около тях.

В гимназиален етап в рамките на голямото междучасие се представя презентацията пред по-големите ученици и техните учители.

Всички се зареждат с положителни емоции, което безспорно допринася за раазвиването на тяхната емоционална интелигентност.

От коментарите в час

Петя 10 кл.: Често, забързани в ежедневието, забравяме да благодарим за малките неща, които ни правят щастливи!

Богослава 10 кл.: Да даряваш нещо добро  е прекрасно и не ни стува нищо, трябва само да го поискаме.

Мария 2 кл.: Какъв ден е днес? На думата благодаря, ли? А пък аз мислех, че всеки ден е нейният!

Иван 1 кл.:Искам всеки ден в училище да започва като днешния!

Галерия

Всеки ден  можем да БлагоДарим на някого!
Всеки ден  можем да БлагоДарим на някого!
Всеки ден  можем да БлагоДарим на някого!
Цели на проекта

  • • Учениците от 10 клас обясняват значението на думата „БлагоДаря“ и защо е важно да я използваме;
  • • Разказват какво мислят философите за тази дума;
  • • Разказват каква е историята на този празник, чрез презентация;
  • • Запознават другите ученици как звучи и се пише тази дума на различни езици изработвайки табла.
  • • Взаимодействат с ученици от различни възрасти и да ги провокират да се замислят за начина си на общуване.
Използвани материали

  • • Цветни листове, маркери, рисунки на деца, коркови табла;
  • • Компютър за набавяне на информация изработване на мултимедийна презентация;
  • • Бонбони, кошнички;
Библиография

  • • Информация от интернет https://www.mila.bg/article/5310571
  • • Използване на добри практики
Работа вкъщи

Учениците търсят информация в интернет и в книги; Учениците намират как се пише думата благодаря на различни езици;

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg