Глас за кауза

Клас: 8

Урокът има за цел да помогне на учениците да разберат как да използват гласа си, за да се застъпват за значими каузи.

Учител работил по този проект: Диана Минева
Описание на проекта

Този час се проведе нетрадиционно, в навечерието на един от най-светлите български празници. Урокът беше изнесен извън училището, беше съвместен с учениците от 6. клас, които също са част от проекта „Научи се да даряваш“. Вместо да поканим медия и представител на организация с нестопанска цел, ние бяхме техни гости. Събитието се проведе в офиса на фондация „Дечица“, а партньори бяха НОВА ТВ и част от екипа на филмовата продукция „SMART Коледа“. Представители на партньорите ни дадоха определения от своя опит на темите кауза, застъпничество, социална ангажираност, засегнаха се въпроси като: Защо медиите избират определени истории, а други не? Кой избира какво да отразява и как се избират историите? Каква е ролята на медиите за разобличаването на социалната несправедливост? Какви примери има на проблеми и истории, към които медиите са насочили вниманието и за които застъпниците за социална промяна са предприели действия впоследствие? Как могат медиите да помогнат за внасянето на промяна и повлияването за промяна?

Събитието завърши със специална благотворителна прожекция на първата българска коледна комедия „Smart Коледа“, подаръци и много настроение, елфите на Дядо Коледа изненадаха децата на 37. СУ „Райна Княгиня“, като не малка част от тях има в неравностойно положение, живеещи в центрове за настаняване от семеен тип.

Филмът, който в момента е на екраните в кината, разкрива магичния свят на работилницата на добрия старец. Прожекцията за децата успя да ги пренесе в невероятна атмосфера с песни, танци и много забавни моменти.

От коментарите в час

„Много хубав час“;

„Усетихме какво е благотворителност“

„Много яко беше“

Галерия

Глас за кауза
Глас за кауза
Глас за кауза
Цели на проекта

  • Разберат през опита на медии и представители на неправителствени организации как се застъпва за кауза.
Работа вкъщи

Преподавателят идентифицира и кани външен лектор(и) с опит от работа в медиите и организациите с нестопанска цел, които се застъпват за кауза; лекторът(ите) подготвя и изнася презентация пред учениците, за да разкажат какъв е опита, какви са стъпките и каква е идеята на застъпничеството. Важно е да говорят с децата за неща като организации с нестопанска цел, застъпничество, медии, социална несправедливост, социална промяна, граждански права и др. Идеалният вариант е да се поканят двама души – представител на медия и представител на НПО.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg