Учениците интервюират и написват история за член на семейството или общността. Учениците споделят историите си, за да отбележат неповторимите (уникалните) различия между хората в общността. Продължителност: Едно занятие от 40 минути
Урокът започнах на 16.01. като направих връзка с обичаите на хората по света. Гледахме презентацията за толерантността и дискутирахме по темата. Направих връзка между основните демократични ценности, толерантността и отношенията между хората. Припомнихме си приказката „Градината на народите“ и дискутирахме по темата защо владетелят поръчал да засадят различни цветя в градината , а не само от неговите любими рози.Говорихме за понятията култура, многообразие и за традиции, обичаи и предци.
Наблегнахме за българските традиции, за предстоящите обичаи свързани с кукерите. Насочих вниманието на учениците към подобни обичаи сред другите култури. Оставих задача да потърсят допълнителна информация за обичаи и традиции на народи. Специално внимание обърнах към традициите от различни области, за маските и костюмите. Насочих четвъртокласниците да проучат от интернет, да разпитат близки и познати за културните многообразие сред народите. Оставих сами да преценят как да работят дали в малки групи, или самостоятелно. Децата изявиха желание да напишат кратки текстове, да направят плакати и презентации по темата.
Урокът продължих на 23.01. с припомняне на отношенията между хората, толерантност, обичаи, традиции, култура и многообразие. Предния час бях поставила задача учениците да се подготвят по темата за културното многообразие на народите.Тази задача толкова ги мотивира и впечатли, че в продължение на няколко дни учениците показаха какво са проучили с кратки текстове, рисунки, плакати и презентации по темата. Говорихме за обичаите на другите народи, за празниците и традициите, за истории и произход на празниците, кукерите, за келтите, за подобните празници в Испания, Италия, Америка, Мексико, Гърция, Китай, Румъния. Учениците се бяха подготви интересна информация за Фестивал на гладния призрак в Хонг Конг,за деня на Дракула, за Хелоуин, за деня на мъртвите в Латинска Америка и Мексико, за обичаите и традициите на народите, за Сирни заговезни, за Рамазан Байрам, за Деня на Благодарността и посланието, което носи, за деня на влюбените ,за празниците Дивали и Холи в Индия.Дискутирахме по темата за културното многообразие като пъстра картина от обичаи, традиции и празниците на народите и като културно богатство, което е ценно и важно и въпреки всички различия, ни обединява .
Понеже времето не ни стигна, обещах следващия час да продължим да работим по темата.
В края на часа четвъртокласниците коментираха какво ново са научили, какво ги е впечатлило и си направиха самооценка за свършената работа.
Като продължение по темата на 24.01. в час по изобразително изкуство доизгледахме направените от учениците презентации и направихме наш плакат за толерантността. Говорихме за културното многообразие, за пъстрата гама от празници и традиции на народите за ценното и важното, което ни обединява и сглобихме наше пъстро слънце от цветни ръчички, като символ на толерантност и обединение и в различията.
„Хората са различни и това ги прави ценни и значими.“
„В „Градината на народите“ най- важното е многообразието.“
Поставих задача на учениците да потърсят допълнителна информация за обичаи и традиции на народи. Специално внимание обърнах към традициите от различни области, за маските и костюмите. Насочих четвъртокласниците да проучат от интернет, да разпитат близки и познати за културните многообразие сред народите. Оставих сами да преценят как да работят дали в малки групи, или самостоятелно. Децата изявиха желание да напишат кратки текстове, да направят плакати и презентации по темата.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X