Разговор за културните различия

Клас: 4

Учениците интервюират и написват история за член на семейството или общността. Учениците споделят историите си, за да отбележат неповторимите (уникалните) различия между хората в общността.  Продължителност: Едно занятие от 40 минути

Учител работил по този проект: Стефка Пенева
Описание на проекта

Урокът започнах на 16.01. като направих връзка с обичаите на хората по света. Гледахме презентацията за толерантността и дискутирахме по темата. Направих връзка между основните демократични ценности, толерантността и отношенията между  хората. Припомнихме си приказката „Градината на народите“ и дискутирахме по темата защо владетелят поръчал да засадят  различни цветя в градината , а не само от неговите любими рози.Говорихме  за понятията култура, многообразие и за традиции, обичаи и предци.

Наблегнахме за българските традиции, за предстоящите обичаи свързани с кукерите. Насочих вниманието на учениците към подобни обичаи сред другите култури. Оставих задача да потърсят допълнителна информация за обичаи и традиции  на народи. Специално внимание обърнах към традициите от различни области, за маските и костюмите. Насочих четвъртокласниците да проучат от интернет,  да разпитат близки и познати за културните многообразие сред народите. Оставих сами да преценят как да работят дали в малки групи, или самостоятелно. Децата изявиха желание да напишат кратки текстове, да направят плакати и презентации по темата.

Урокът продължих на 23.01. с припомняне на отношенията между хората, толерантност, обичаи, традиции, култура и многообразие. Предния час бях поставила задача учениците да се подготвят по темата за културното многообразие на народите.Тази задача толкова ги мотивира и впечатли, че в продължение на няколко дни  учениците показаха какво са проучили с кратки текстове, рисунки, плакати и презентации по темата. Говорихме за обичаите на другите народи, за празниците и традициите, за истории и произход на празниците, кукерите, за келтите, за подобните празници в Испания, Италия, Америка, Мексико, Гърция, Китай, Румъния.  Учениците се бяха подготви интересна информация за Фестивал на гладния призрак в Хонг Конг,за деня на  Дракула,  за Хелоуин, за деня на мъртвите  в Латинска Америка и Мексико, за обичаите и традициите на народите, за Сирни заговезни,  за Рамазан Байрам, за Деня на Благодарността и посланието, което носи,  за деня на влюбените ,за празниците Дивали и Холи в Индия.Дискутирахме по темата за културното многообразие като пъстра картина от обичаи, традиции и празниците на народите и като културно богатство, което  е ценно и важно и въпреки всички различия, ни обединява .

Понеже времето не ни стигна, обещах следващия час да продължим  да работим  по темата.

В края на часа четвъртокласниците коментираха какво  ново са  научили, какво ги е впечатлило и  си направиха самооценка за свършената работа.

Като продължение по темата на 24.01. в час по изобразително изкуство доизгледахме направените от учениците презентации  и направихме наш плакат  за толерантността. Говорихме за културното многообразие, за пъстрата гама от празници и традиции на народите  за ценното и важното, което ни обединява и  сглобихме наше пъстро слънце от цветни  ръчички, като символ на толерантност и обединение и в различията.

От коментарите в час

„Хората са различни и това ги прави ценни и значими.“

„В „Градината на народите“ най- важното е многообразието.“

Галерия

Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Цели на проекта

  • Да се формират знания за различията между хората в общността;
  • Да се формира умения за провеждане на интервю;
  • Да се формират знания и умения за планиране и провеждане на доброволчески проект, в който се въвличат хора от различен етнически произход
Използвани материали

  • хартия за флипчарт;
  • материали за книга на класа.
Работа вкъщи

Поставих задача на учениците  да потърсят допълнителна информация за обичаи и традиции  на народи. Специално внимание обърнах към традициите от различни области, за маските и костюмите. Насочих четвъртокласниците да проучат от интернет,  да разпитат близки и познати за културните многообразие сред народите. Оставих сами да преценят как да работят дали в малки групи, или самостоятелно. Децата изявиха желание да напишат кратки текстове, да направят плакати и презентации по темата.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg