Учениците затвърждават понятието за общо благо/обществена полза, както и откриват чертите от характера на „обикновените” герои, които работят за промяна на живота на другите. Продължителност: два занятия по 40 минути. По преценка на учителя - 3 урока, като в третия урок учениците могат да разработят разказ в картинки (сториборд).
Какво е герой? С този въпрос започнах урока. Получих много отговори, но основните и важни за мен бяха, че герой е човек, който спасява всичко и всички, помага, грижи се и е безстрашен. Обясних им ,че герой е личност, която в поведението си проявява изключителни качества и способности. Понятието“Герой“ има оценъчен смисъл и се дава на хора, които действат не в своя полза, а в полза на обществото. Продължих с поредният въпрос: Какво е да си герой в днешно време? Децата отговориха, че ежедневно всеки прави по нещо добро и полезно независимо дали е лош или добър по принцип.Всеки има хубава страна и крие в себе си героизъм. Но в днешно време просто гледаме първо тъмната страна на нещата. Героизмът се превръща като малка незабелижима част от ежедневието.Останах изумена от разсъжденията на шестокласниците. Проумявам, че в думите има реални ситуации от ученическият живот, но звучи много мъдро.
Накарах ги да изброят герои и естествено записахме: Батман, Супермен и Спайдермен.Обясниха,че това са герои от детството, силни, смели и безсмъртни. Исках да изброят реални-Васил Левски и Христо Ботев. Продължих въпроса за настоящи и да не са известни.Това, което чух ме зареди с надежда и мотивация за нови уроци: майките, учителите, лекари, полицаи,пожарникари, попове,съученици и телефони.За телефоните се противопоставих, но Даниел ми обясни, че и неодушевени предмети могат да бъдат герои.Реших да уважа мнението на Дани въпреки отрицателната ми реакция.Интересен начин на мислене. Все пак, учениците още вярват в обществото. А майката сложена на първо място е изключително силно изказване. Разказах им за Ирена Сендлер, една тиха героиня на войната, чието име едва ли им е известно и са чували. Истрията потресе децата, на категорично реагираха, че в днешно време няма да се намери такъв герой.
Идеята на този урок беше де разберат разликата между обществен герой и медиен. Също имах за цел да им покажа, че и те са герои. Съгласиха се и разбраха, че са изградили навик и огромно желание да се грижат за бездомни животни и птици. Всеки месец събираме пари и купувам гранули и специална храна за птици.Не се изхвърлят закуските. Така класа се научи на прибиране към вкъщи да се нахранят животни, срещани по улицата и да зареждат къщичките изработени от тях в часовете по технологии и предприемачество.Много се радвам, че съм успяла 28 ученици да направя“герои“.
Дани-телефона е герой
Тедо-майката е най-големият герой
Диляна-ами ние сме станали герои
Домашна работа за обсъждане между родители и ученици: виж. „Обикновените” герои на нашето време (Приложение 2).
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X