Учениците организират в тяхното училище благотворителен базар за продажбата на закуски, мартеници, картички или други предмети. След базара учениците преброяват събраните пари и ги използват, за да купят подарък за някого в нужда или може да е за ползване от всички – украса на класната стая например. Те трябва да имат предварително избрана кауза. Продължителност: Три занятия по 40 минути
Урок № 1 и 2
Баба Марта е шарен празник – пъстър, цветен. В този ден хората си пожелават и си наричат само най-хубавото – здраве! За Баба Марта няма спорове дали да се празнува, или не – просто връзваме мартеница на китката на човека до нас и с широка усмивка му пожелаваме да е бял и червен, здрав и весел!
На пощата си получих предложение от моите приятели в Карин дом “С пристигането на Баба Марта идва и вълнението около гривнички, пискюли, Пижо и Пенда, кокичета – всички тези красоти, които се изработваха неуморно в Карин дом и дойде време да ги споделим с всички вас. „.отново имаха нужда от нашата помощ . На следващият ден запознах учениците с него и им предложих да се включим. Те знаят, че аз съм доброволец при тях и че редовно се включвам в техните инициативи . Използвах предното им участие за Благотворителен базар . В часовете по изобразително изкуство, час на класа и технологии и предприемачество изработихме мартенички. Учениците с голям ентусиазъм и желание се включваха всеки ден при тяхната изработка, а помощници бяха техни майки.
Неусетно се изнизаха нашите три дни, изпълнени с доброта, човечност, състрадателност и съпричастност! А нашата мисия бе изпълнена с надежда…Надежда, която се опитахме да подарим на толкова много деца (хора). надежда за всички нас, че все пак не сме напълно изгубени……
Урок № 3
Третият ден разделихме по вид всички мартеници. Класът се раздели на екипи и на всеки изпълняваше конкретна задача:
1 екип-изрязват картончета ;
2 и 3 екип- закрепват мартениците;
4 и 5 екип-пакетерат;
6 екип заедно с мен оглеждат всяка мартеница и ако има нужда се правят корекции.
Родителите отново се включиха, защото знаеха, че тази дейност е трудна и много отговорна.
Вечерта на 20 февруари всичко беше готово. За наше учудване количеството на мартениците беше голямо. Родителите изживяха приятни мигове с децата.
На 21 февруари занесохме всичко в Карин дом. Те щяха да направят базари в различни големи търговски обекти.
И днес можем да кажем с гордост и радост, че “малките доброволци“ от 2в клас изпълниха своята мисия. Едновременно с това, те се научиха на отговорност , целеустременост и екипност при изпълнението на каузите.
За пореден път се включиха в базарите на Карин дом. Мартениците бяха изработени с ентусиазъм и желание, както от страна на децата, така и от родителите. Тяхната благотворителност беше отразена в сайта на училището, на страницата на Карин дом .
Десислава (майка на Боян): Благодаря за приятния час. Имах нужда от тази анти стрес терапия.
Нора (майка на Крум):Цяла вечер правих мартеници и дори си купих голяма игла за нанизване. Много съм доволна от часовете ето защо идвам всеки час.
Жана (майка на Виктор): Аз идвам с малък помощник и ще се постарая да помагам. Утре ще изпратя 2 мартеници.
Свилена (майка на Ванеса):С най-голямо удоволствие идвам да помагам.
Симеон: Баба не може да дойде, но прави мартеници вкъщи.
Борис: Татко направи венеца, защото използвахме силикон, но и аз много помагах.
Никола: Мама предложи да използваме материалите , останали от сувенирите за Карин дом и направихме 3 огромни маргеници.
Биляна, Божидара, Боян,Георги,Виктория, Николай,Мартина: В частната занималня направихме мартеници за Карин дом.
Ралица (майка на Димитър):Аз не съм много сръчна и затова направиха Пижо и Пенда.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X