Учениците проучват и представят информация за предимствата и недостатъците на възобновяемите енергийни източници. Групите ученици изготвят план за застъпничество за стопанисването на енергия в общността. Продължителност: Две занятия по 40 минути
Записах на дъската различни енергийни източници, които се виждаха на снимки на видеостената. Помолих учениците да се опитат да ги сортират в две групи. Първи Никола се досети, че могат да се разделят на възобновяеми и невъзобновяеми. Казах , че ще продължим проучванията в малки групи, за да научим за какво се използват тези видове енергия, как се добиват и какви са предимствата и недостатъците им. Екипите ще разработят и план за действие за насърчаване на използването на всеки от източниците. Дадох им 2 минути, за да решат коя група кой източник ще проучва. Разделиха се на 2 групи, като първата избра да работи по темата за вятърната енергия, а втората – за слънчевата енергия.
Двете групи заеха местата си отпред при дъската около две кръгли маси. Раздадох на двете маси по един лист с Приложение № 1: Доклад за възобновяемите енергийни източници. Казах на учениците, че ще трябва да попълнят формуляра на доклада заедно с групата си на следващото занятие.
На 05.03.2019г. продължи дискусията за това кой възобновяем енергиен източник е по-подходящ да бъде използван в нашия град. Учениците се разположиха около двете кръгли маси и започнаха да попълват Приложение № 2: План за действие за енергията за всяка група. Помолих ги да разговарят помежду си, използвайки обръщението „Господин/ госпожо и съответното фамилно име“ . След това започнаха да защитават проектите си. Получи се разгорещена дискусия, в която привържениците на слънчевата енергия най-накрая се съгласиха, че в нашия град е по-удачно да се използва вятърната енергия.
Илияна: „Бъдещето е в соларните панели, хайде да проучим и пишем за тях“
Никола: „През зимата няма слънце, а вятър винаги има“
Подготовка на преподавателя
В много училищни кабинети по природни науки има комплекти с образци на полезни изкопаеми, сред които и на въглища. За целите на занятието може да се използва парчета дървени въглища или изгоряло парче дърво, с което да онагледят въглищата.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X