Този урок въвежда или затвърждава определението за филантропия. На децата се дава възможност да видят, че филантропията е нещо, на което те са способни. Играта за изграждане на спомени стимулира децата да изберат различни начини да бъдат филантропи. Учениците се насърчават да направят съзнателно усилие, за да внесат подобрения в тяхната общност.
Тъй като децата са в първи клас, темата реализирахме в два часа. През първия от тях написах на дъската думата ДАР. Помолих ги да се опитат да обяснят значението й. Макар и с малък житейски опит, те много точно се ориентираха в обяснение на значението й. Въпреки че не сме учили какво са това сродни думи, като пропедевтично знание съм въвела как се създават такива групи думи и продължихме със създаването им на дъската – ДАРЯВАМ, ДАРИТЕЛ, ПОДАРЪК. Уточнихме отново всяка една от тях и надградих информацията с нови, за тях, думи, свързани с програмата – ДОБРОВОЛЕЦ, ДОБРОВОЛЧЕСТВО, ФИЛАНТРОП.
Тъй като за част от децата това са нови понятия, часът е с много обяснения, помолих първокласниците да споделят дали са били дарители, доброволци… Изпитах такова удоволствие, когато те се надпреварваха да споделят какви големи дела са свършили досега със семействата си – дарявали са дрехи, играчки, книжки по различни поводи и на различни организации, едно от семействата – зъболекари, са организирали и подкрепили дарителска кампания за набиране на средства за лечение на онкоболно дете – пациент, когото са лекували безвъзмездно! Истински щастлива и удовлетворена излязох от класната стая! Поздравления, мили родители и деца!
Вторият час поканих ученици от предишния ми випуск, сега петокласници, които споделиха за ентусиазма, с който се включихме тогава в кампанията за събиране на капачки от минерална вода, за да се съберат средства за закупуването на кувьози за недоносени бебета. Тогава първокласниците споделиха на свой ред, че също събират капачки и на 13.04.2019г. ще ги предадем заедно на обявеното за целта място. Родители вече са обещали, че ще ги транспортират и предадат от името на нашия клас.
„Аз сама предложих на мамДнес прега да предадем дрехите, които вече не ми стават в контейнера до нас, на който има голям червен кръст. Нали говорихме, че е добре да правим по една добринка поне на ден?“ – Ади
„Днес дарих една прегръдка на моята приятелка, защото беше тъжна. Това също е даряване, нали?“ – Лора
„След тренировката по гимнастика, ние дарихме дрехи и книжки за деца без родители. Сама напълних 2 пакета – на тях са им нужни!“, Марина
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X