Учениците интервюират и написват история за член на семейството или общността. Учениците споделят историите си, за да отбележат неповторимите (уникалните) различия между хората в общността. Продължителност: Едно занятие от 40 минути
Урокът за културните различия се проведохме на 27.02.19г. Свързахме го с отношенията между хората, толерантност, уважение , отношение и обичаии. Говорихме за културните различия на нашите съученици / ромчетата / и за толерантното ни отношение с тях. Така, ние решихме да направим нещо по – интересно за „деня на Розовата фланелка”, който се празнува всяка последна сряда от месец февруар. Този ден е Световния ден против тормоза в училище , известен като “ ДЕН НА РОЗОВАТА ФЛАНЕЛКА“. На този ден участниците носят розово, за да символизират своята позиция. Всичко започва през 2007 г. като протест срещу инцидент, свързан с тормоз в едно училище в Канада. През 2008 г. премиерът на Британска Колумбия обявява този ден от февруари за ден срещу тормоза в училище. Всяка следваща година все повече ученици го честват, идвайки в училище с розови тениски и дрехи, на които пише „Тормозът спира тук“ и „Ден на розовата фланелка“. Скоро инициативата се подема и от хиляди училища по целия свят. За първи път в България се отбелязва през 2012г. Отбелязването на Деня на розовата фланелка в СУ “ Свети Климент Охридски “ – Зверино , тази година беше организирано от учениците от 3 и 4 клас участващи по проекта „ Научи се да даряваш”.
Тормозът между връстници е много подценяван и най-често остава невидим за учителите и родителите, но той е първата и най-основна причина за самоубийствата сред тийнейджърите.
Училищният тормоз се изразява в обиди, подигравки, измисляне на прякори, блъскане, удряне, взимане насилствено на пари, отправяне на заплахи за саморазправа и други подобни действия, често при нас това се среща от разлика в културните различия.
По този повод учениците участващи в проект „Научи се да даряваш“, организираха следните дейности в училището ни:
– Запознаване на всички ученици и учители с историята за „Деня на Розовата фланелка“ по училищната радиоуредба от Киара – 4 клас. – Раздаване на розови балони, на всички ученици и учители в знак на приятелство и уважение.
– Закачване емблема на розова фланелка на всеки ученик и учител с послание“СТОП на тормоза в училище! Бъди приятел! Подай ръка!“
– Изготвяне на пет тематични табла за деня .
– Пускане на музика по радиоуредбата всяко междучасие с тематични песни за Приятелството.
Имаше и конкурс за „Най – розов клас“
I място взеха учениците от 1 клас, с класен ръководител г-жа Димитрина Драганчева,
II – място се присъди на 4 клас , с класен ръководител г-жа Димитринка Христова
III – място взеха учениците от 3 клас , с класен ръководител г-жа Петя Илиева.
На училищния вход имаше въженце на което всеки клас, бе закачил обща тениска с послания за „Деня на Розовата фланелка“, а за учениците от 1 – 4 клас си организирахме интересна прожекция на филма за приятелството – “ Братя на Мечката“. НАСИЛИЕТО СПИРА ТУК !
Павел- “ Колко е по – добре когато всички се веселим и сме приятели“
Емилия – „Абе, хубаво е да се разбираме, ама тия роми са голями дразнители“
Цветомила – „Когато, Моника няма нещо ние винаги и даваме, а тя не го оценява и всеки път чака на готово.“
Като друга алтернатива вместо интервюто, поканете четирима лектори (гости-презентатори) от различен произход да поговорят пред класа за спомените си от имиграцията и семейни истории. Преподавателят може да даде предварителни насоки на лекторите (гостите). Освен това учениците могат да подготвят въпроси за тях.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X