Този урок е разработен съвместно с Фондация "Живот със Синдром на Даун" от Варна и цели да помогне учениците да осъзнаят, че това да си различен, не те прави по-малко достоен и с по-малко права в обществото. Занятието ще запознае учениците със Синдром на Даун и ще покаже различието през възможностите на хората с тази диагноза. Урокът провокира толерантност и вяра, че когато определени хора попадат в определена група или категория, не би трябвало да се поставят под общ знаменател, защото всеки има различен потенциал, способности и таланти. Продължителност: Едно занятие от 40 минути
Днешният урок реализирахме двата класа от училище, които работим по програмата „Научи се да даряваш“. Потърсихме подкрепата на нашия ресурсен учител, тъй като в другия клас има такова дете и беше важно професионалистът да въведе децата в темата и им отговори на всички въпроси.
Г-н Петър Дойчев изключително достъпно и нагледно обясни на първокласниците за „слънчевите деца“. С голямо търпение и внимание изслуша техните мнения и въпроси, свързани с представената презентация. Голяма част от учениците са били с детето в детската градина и го познават. Те са толерантни към особеностите му и се опитват да му помогнат и подкрепят. Отзивчиви са, когато има нужда от подкрепа. Имаше и деца, които влязоха притеснени в другата класна стая. Не познават отблизо детето, то е много шумно и някои деца са тревожни от това. След урока, тяхното притеснение изчезна. Споделяха, че не са знаели много неща за такива деца, но сега са спокойни и не се страхуват.
В края на часа на децата се предложи този, който желае, да си вземе чорапчета, които да оцвети шарени, свързани с Международния ден на хора със синдром на Даун. Всички деца бяха съпричастни и взеха лист, който да оцветят.
„С него сме заедно от детската градина и сме приятели. Той е добър. Не разбира всичко като нас, но е усмихнат и добър.“, Лора
„Има деца, които не разбират защо той се държи така. Опитвам се да им обясня – така беше и в детската градина.“, Марти
„Гледах филм, в който се състезаваха 3 деца, едно беше слънчево. То се спъна и падна. Другите не продължиха, за да спечелят състезанието, а се спряха, за да му помогнат. И мисля, че така е правилно, нали?“, Лора
Дайте на децата копие от Приложение 1 – картинка на чорап и ги помолете да оцветят чорапите по тяхно желание и усмотрение. Важно е да дойдат с предварително оцветените чорапи.
За децата от 5-8 класове, помолете децата да се опитат да поровят и намерят информация за Синдром на Даун, колкото и да е различна, противоречива или стара.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X