Урокът има за цел да помогне на учениците да разберат как да използват гласа си, за да се застъпват за значими каузи.
В часа бяха поканени двама души, представители на НПО:
Митко разказа за своята отдаденост към идеята на планинарството и работата с деца без родителски грижи. Посещавали заедно дестинации, за които се подготвяли предварително и грижливо. Разказът му впечатли не само с доброволческите инициативи като цяло, но и с конкретни примери как да направим аптечка в гората, която да служи за нуждите на планинарите.
Богдана сподели опита си във фондация “Дечица” и за многобройните дейности, които предприемат ежемесечно. Разказа и показа десетки картички и творби, изработени от децата от фондацията, техните емоции и преживявания.
Дискусията след разказите прие неочакван за нас всички ход, след като се оказа, че двама ученици са добре запознати с кампаниите, които Митко и Богдана предприемат. Чичото на единия ученик е деен участник в кампаниите, в които доброволци бягат за спорт и събиране на средства по дестинацията България-Румъния за цели 50 км! Момчетата от класа успяха да сметнат, че това е пробег на един футболист за половин футболен мач. Ученикът остана видимо изненадан от тази неочаквана среща и бе доста активен до края на часа.
Другият ученик, поради своето местоживеене в покрайнините на София, също се оказа някак въвлечен в дейностите на Митко, защото сподели, че е участвал в подобен планински поход, макар подробностите да бледнееха.
Това очарование прерасна в един непринуден разговор на емоции и съпреживявания.
Най-голямото затруднение се оказа предизвикателството пред учениците да изброят как се издържа една НПО. Отне доста време да премислят възможностите, но се справиха добре. Въпросът бе “Ако вие имате НПО, как бихте осигурявали средства?” През така зададената призма, излязоха следните отговори: чрез концерти, картички, мартеници, показване по медиите, спонсори, кампании (спортни или не). Особено внимание се обърна на медийната среда и възможността да се покаже доброто пред света. Учениците успяха да оценят медийната грамотност и въвлеченост като добра практика за добротворчеството.
„Моят чичо е тичал към Румъния, сигурно с вас, познавате ли го?“
„Медиит отразяват доброто, за да се вижда от всички“
„Бих събирала пари като продавам картички и правя концерти“
Преподавателят идентифицира и кани външен лектор(и) с опит от работа в медиите и организациите с нестопанска цел, които се застъпват за кауза; лекторът(ите) подготвя и изнася презентация пред учениците, за да разкажат какъв е опита, какви са стъпките и каква е идеята на застъпничеството. Важно е да говорят с децата за неща като организации с нестопанска цел, застъпничество, медии, социална несправедливост, социална промяна, граждански права и др. Идеалният вариант е да се поканят двама души – представител на медия и представител на НПО.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X