Учениците ще преминат през процеса на идентифициране на потребностите на общността и вземане на решения въз основа на неотложността на потребностите. Учениците ще преминат през процеса на планиране, ще разработят и изпълнят собствени проекти в полза на общността. Ще направят оценка на разработения проект с помощта на таблица за оценяване и дискусия на проектите. Продължителност: 4 - 5 занятия по 40 мин.
Да на правим проект в полза на общността, беше тема която в първият й час дискутирахме, какво точно искаме да направим и на кого точно искаме да помогнем? Всеки от учениците имаше свое мнение по темата, както и собствена идея, но целта ми беше всички да се обединят около една основна и тя да стане център на внимание. Точно затова насочих темата към въпроса – ‘Деца виждате ли всеки ден големите камиони натоварени с дърва, дървета които биват сечени и изнасяни от нашият Балкан и изнасяни за чужбина! Смятате ли за редно тази дейност да се извършва постоянно и редно ли е да се изсичат така вековни дървета?’ На този мой въпрос всички бяха единодушни, че не е редно, но искаха да знаят още и защо се извършва това, как Горското Стопанство разрешава изсичане и какво се случва, както и какво ще се случи, ако някой ден за техните внуци или деца не останат дървета. Разбира се веднага се свързахме с Горско Стопанство – гр. Айтос, от администрацията им бяха много любезни и на следващия ден дойде зам. Директора на Горското Стопанство, който на дълго и на широко обясни на децата, защо ни е нужна Флората, как дърветата ни защитават, какво ни дават и защо са така нужни на нашата Планета. Други част от въпросите на децата бяха свързани с това, как се определя колко кубика годишно дървета могат да бъдат изсичани и на тяхно място засаждат ли се нови? Разбира се и тук се бяхме подготвили от Горското Стопанство ни донесоха фиданки, които децата малко по-късно посадиха в двора на училище, както и по улиците на селото ни. И тук остана едно задоволство в децата, като всеки от тях с гордост после показваше, кое дръвче е засадило. Смятам, че самото чувство, че си допринесъл дори с едно засадено дръвче някъде, оставя в теб следа, с която се гордееш!
‘Наистина ми хареса това, което направихме, след 10 години ще казвам ето това дръвче съм го засадила аз’ – Алисия П.
‘ Смятам, че е егоистично от наша страна, само да вземаме от природата, а да не й даваме нищо в замяна’ – Алисия Д.
‘Нека това да се превърне в традиция и да го правим всяка година, но искам с всяка изминала година да ставаме все повече и повече доброволци’ – Елиф
Преподавателят би могъл да помоли родителите да се включат в плана за действие в общността. Това е отличен начин за привличане на родителите за партньори в учебния процес.
Подготовка на преподавателя
Преди началото на занятието прегледайте „Бележки на преподавателя относно качествен учебен доброволчески проект” (Приложение № 3). Не пропускайте да включите описаните елементи, които водят до успешен доброволчески проект, в общата дискусия и процеса на взимане на решения.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X