Учениците посочват проблеми в училището или общността, за чието решаване мислят, че биха имали смелостта да се борят. Продължителност: едно занятие от 40 минути
Дискутирахме с учениците : „Ако видите, че в коридорите на училището обиждат и тормозят някого, как ще се почувствате? Какво ще направите?“ Насочих учениците към идеята, че е необходима смелост, за да се опълчиш на насилник или дори да кажеш на учител, че това се случва. Дискутирахме примери за това кога е необходима смелост, за да постъпиш правилно в училище. Попитах ги: “Има ли в нашето училище (в нашата общност или дори и в световен мащаб ) проблеми, за разрешаването на които се изисква смелост?“. Насочих учениците към дискусия чрез категориите проблеми в Приложение 1: „Проблеми, чиито решения са важни за обществото“ за търсене и посочване на такива примери. Записах идеите на учениците на дъската. Обсъдих с тях конкретни действия, които изискват смелост, за да се защити правилната позиция в тези сфери и да се търси някакво добро решение. Разделих учениците на 4 групи, спрямо категориите в приложението и им дадох време да помислят всяка група с какво може да опита да помогне за решаване на съответния проблем.
Всяка една от групите презентира отговорите си.
На урока бяха поканени и ученици от 9 клас, като най-големите в училище, те също изразиха мнение по въпроса.
Илияна:
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X