Учениците дефинират понятието за смелост, установяват разликите между смелост и героизъм и осъзнават, че смелостта е необходима, когато правим труден и важен избор. Продължителност : Две занятия по 40 мин.
Урок № 1
Помолих учениците да си припомнят филмите техни любими филми . Определиха свой любим герой . Определиха и една смела постъпка на съответния герой. На дъската направих списък със смели постъпки, докато учениците обсъждат любимите си герои. Учениците дадоха определение за смелост, въз основа на избора на герои и техни смели постъпки. Дискутирахме защо смятат даден герой за смел. Учениците обсъдиха и постигнаха съгласие за дефиниция на смелост. Написах я на дъската и оставих на видно място по време на модула. Казах на учениците да си спомнят за време през изминалата година, когато са се борили с нещо, за което са знаели, че трябва да направят, и е била необходима смелост, за да го постигнат. Илияна я разказа пред класа. Попитах ги, когато разказват техните преживявания, свързани с изпитания и препятствия, в които им е била необходима смелост, да посочат и разсъждават върху всяко едно от тях. Направихме SWOT анализ на вероятността групата ученици да проявят смелост и да предприемат действия във важна или трудна ситуация. Обсъдихме колективно предимствата на групата, които й дават възможност за предприемане на действия, недостатъците й в конкретната ситуация, възможностите, които ситуацията предлага и възможните заплахи, ако бъдат предприети действия. Дискутирахме с учениците изводите, до които са стигнали по отношение на смелостта и възможните й проявления.
Урок № 2
Помолих учениците да вдигнат ръка, ако смятат, че някога в живота им се е наложило да проявят смелост. Помолих ги да останат с вдигнати ръце онези, на които се е наложило да бъдат смели заради нещо тази седмица. Попитах учениците дали смелостта ни е необходима всеки ден или по-рядко. Обсъдихме отговорите и в двата случая.Прочетохме някои от ситуациите, за да обсъдите какво представлява смелостта. Разговаряхме защо даден случай е или не е пример за проява на смелост.
Господин Марин Маринов, беше водещ на тази дейност от урока. Учениците размишляваха върху различни ситуации и добавяха свои.
Да проявиш смелост е нужно да си много силен
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X