Учениците изучават компонентите на балансираната диета и следят хранителния и тренировъчния си режим за определен период от време. Определят каква е наличността на здравословни храни в училище, в квартала и у дома. Четат и дискутират статии в медиите за влиянието на начина на хранене върху спортните постижения.
3 час по темата– Свързах темата за здравето със Световния ден на Земята, 22 април, като поканих проф. Игнат Игнатов- биофизик, родом от Тетевен. Той се занимава основно с водата- свойства, състав, значение, ползи.
Започнах часа с Дневник за начина на живот, който децата имаха за домашно да попълнят през уикенда. Обсъдихме накратко какво са записали, дали това, с което са се хранили, е здравословно; дали режимът, който са спазвали през тези дни- сън, учене, почивка, е бил такъв. Включихме и професора в обсъждането. Така преминахме към основната част- за значението на течностите, които поемаме, и най- вече – на водата.
Проф. Игнатов е много интересна личност, занимава се с изследване на водата в различни части на света, пътува много, така още в началото на урока грабна вниманието на децата със специалната бутилка глетчерова вода, запазена марка за/на Лейди Гага. По- нататък им обясни защо е изключително важно да поемат голямо количество течности, предимно вода, на ден, какво е дехидратация, какви рискове крие обезводняването, каква е разликата между изворна, минерална и трапезна вода, какво се съдържа във водата…
За най- любознателните и досетливи деца беше донесъл няколко амонита, които те получиха като подарък за бързите си и верни отговори.
В края на часа обобщихме, че здравето на човека е комплексна грижа и съзнателно, отговорно отношение към: храната, напитките, съня, почивката, работата, отношенията с другите хора и емоциите. Обсъдихме какво означава изразът „Здрав дух- здраво тяло“.
Дневник за начина на живот
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X