Този урок е разработен съвместно с Фондация "Живот със Синдром на Даун" от Варна и цели да помогне учениците да осъзнаят, че това да си различен, не те прави по-малко достоен и с по-малко права в обществото. Занятието ще запознае учениците със Синдром на Даун и ще покаже различието през възможностите на хората с тази диагноза. Урокът провокира толерантност и вяра, че когато определени хора попадат в определена група или категория, не би трябвало да се поставят под общ знаменател, защото всеки има различен потенциал, способности и таланти. Продължителност: Едно занятие от 40 минути
Този час беше различен – половината от часа бяхме заедно 2 и 7 клас, а другата половина от часа всеки клас беше в неговата класна стая. Попитахме първо малките учениците дали знаят какво е Синдром на Даун. Само едно дете каза, че познава такова дете. По-големите ученици знаят какво е и даже техни близки са с този синдром. Разказаха ни за това какво знаят за синдрома. Обяснихме им, че хората със Синдром на Даун могат да изпитват всички чувства и емоции, както и останалите. Те са много любвеобилни и показват привързаност и обич, затова ги наричат и слънчеви. Те са различни, както и всички останали хора – едни са със зелени, други с кафяви очи, едни се развиват по-бързо, други с по-бавни темпове. Характерно за хората със Синдром на Даун е по-бавното физическо и психическо развитие и намаленият мускулен тонус. След това изгледахме заедно видеата „Сестра ми е със Синдром на Даун“, „Слънце в яслата“ .
Другата част от часа изкарахме в нашата класна стая. Там им казах, че на 21 март светът отбелязва Международния ден на хората със Синдром на Даун. По традиция в този ден всички, които подкрепят хората със Синдрома на Даун, обуват шарени чорапи. Хората с Даун често са наричани „най-слънчевите хора на планетата“, а това е един хубав начин да покажем слънчево настроение, като обуем шарени чорапи.Задаваха своите въпроси и изгледахме още няколко видеа свързани с това как преминава eдин ден на дете с такъв синдром.
„Имам приятел със синдром на Даун. Ние сме приятели. “ – Дени 2 а клас.
Дайте на децата копие от Приложение 1 – картинка на чорап и ги помолете да оцветят чорапите по тяхно желание и усмотрение. Важно е да дойдат с предварително оцветените чорапи.
За децата от 5-8 класове, помолете децата да се опитат да поровят и намерят информация за Синдром на Даун, колкото и да е различна, противоречива или стара.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X