След като научат определението на уважение към себе си и другите, учениците ще имат възможност да разгледат и проявят уважение към собствеността в общността. Учениците ще проведат наблюдения в училище и ще отбелязват какво са установили, за да може по-лесно да разберат как да развият положителни навици към собствеността.
Преди началото на часа „ошетах“ класната стая – раници, учебници, якета, шишета, столове, чинове. Оставих ги малко да поиграят навън и да си починат. Стояха пред заключената врата и се питаха: „Защо госпожата не ни пуска вътре?“.
Успях да уловя с фотоапарата изумените им физиономии. Заваляха възклицания: „Госпожо някой е влизал в стаята ни!“, „Ужас, якето ми го няма!“, „Кой ми е хвърлил шишето?“, „Раницата ми е на гардероба!“, докато накрая се усетиха, че пакостника в класната стая е госпожата.
На въпроса ми „Дали съм постъпила правилно, като съм пипала и разхвърляла техните вещи?“, отговора беше категоричен „Не!“. Поговорихме за „лично пространство“ и „обществена собственост“ – кой и как може да навлиза в тях , да ги опазва и нарушава.
Тръгнаха из коридорите и двора на училището, разгледаха и описаха нарушения на обществената собственост, взеха интервюта от учениците и учителите. Стигнаха до извода, че ние сме тези, които я нарушават и са отговорни за това, което се случва около нас. Написаха предложения, които ще представят пред ръководството на училището – за това, което смятат че трябва да се промени. Но най-важното е ние да бъдем отговорни за това, което се случва в училище.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X