Когато сме ядосани

Тази тема се яви като своеобразно продължение на предишната-за толерантността. Затова и лекторът ни беше същият - Мартин Сракмаджиев.Колко тънка се оказа границата между толерантност и агресия и колко малко се оказа, че е нужно, за да я прекрачим. В този урок се заложи повече на практицизма, т. е. на игровите ситуации в които децата се включиха със сериозен ентусиазъм. Ценното беше, че игрите, които смело мога да нарека терапевтични се харесаха, защото поставяха малкото дете в ролята на възрастен, който се сборва с чувства като: раздразнение, ярост, гняв и подобни. Друга част от практическото занимание беше изиграването чрез жестове и мимики на състояния на гневност. Важното беше не само да успеят да ги изиграят, но и да ги разпознаят у другите. Понякога точно невербалните сигнали са първи и ако имаме познанието да ги разчетем, можем да сме полезни и да предотвратим последващи случки. Така урокът започна, а всъщност продължи...

Учител работил по този проект: Ели Стоянова Георгиева
Описание на проекта

Отново се върнахме на разделителната линия върху чиновете, която въображаемо бяхме начертали в предишния час. Този път обаче я възприемахме по различен начин. Граница, която  се възприема като указваща територия. В този урок преминаването на тази граница се възприемаше като посегателство, като нахлуване, които водят след себе си друг вид емоция, противоположна на толерантността.

В училище много често сме свидетели на ситуации на агресивно поведение, произтичащи именно от такова преминаване на въображаеми граници. Говори се много, но всъщност е нужно да се провеждат подобни на тази, която Мартин ни показа – терапевтични игри, симулации и т.н. На нито един учител няма да е трудно да има малко музика с релакс ефект и няколко подходящи игри, за да може да е адекватен в подобни ситуации, които въобще не са рядкост. За няколко минути, ако класът затвори очи и мислено излее гнева си на този, който го е провокирал, когато отвори очи ще е много по-добре. Защото за мен лично е по-добре да си излееш яда, макар и наум върху този, който го е провокирал у теб, отколкото да броиш овце, или до десет или подобни малодушни прийоми.

В този час имахме реални разигравания на възможни ситуации и беше много добре, получи се, продължаваме…

Галерия

Когато сме ядосани
Когато сме ядосани
Когато сме ядосани
Когато сме ядосани
Когато сме ядосани
Когато сме ядосани
Когато сме ядосани
Цели на проекта

  • Да се осъзнае разликата между раздразнение и ярост.
  • Да се научим да се справяме с подобни чувства, когато ги усетим у себе си.
Използвани материали

  • дъска

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg