Запознаване с понятията право и привилегия. Осмисляне на собствените си права и привилегии, които имаме.
Първи учебен час
Представих темата като помолих всеки на индивидуален лист да напише какво разбира под понятието „право” и понятието „привилегия”. Дефиницията ги затрудни.
Един ученик успя да формулира много точно понятието „привилегия”. Помолих го да даде пример. Той каза „Аз имам привилегията да избирам какво да ям. Да уча чужди езици. Да спортувам това, което харесвам.”
След това дефинирахме понятията:
Запознахме се с презентацията за правата на детето. Обсъдихме наученото и играхме на „Лети, лети”. Този път играта бе малко по- различна. Вместо да изброявам летящи и нелетящи предмети, аз казвах право или привилегия. Ако думата назовава „право“, те трябваше да плеснат с ръце, ако думата назоваваше „привилегия“, трябваше да направят жест за полет.
При тази игра възникна спора „право“ или „привилегия“ е образованието. Това ми помогна да поставя задача за вкъщи. Да помислят върху въпроса „Ако образованието е право, защо не всички деца ходят на училище?” „Какво трябва да направят възрастните за да могат всички деца да ходят на училище?”.
Раздадох на всеки екземпляр от приложението „Училищното образование по света”.
Втори учебен час
Търсихме отговори на поставените въпроси. Децата направиха следните изводи:
Втората част на часа протече в изготвяне на картончета „Привилегиите, които имам аз!”.
Тази тема послужи като въвеждаща в следващата „Трябва ли всички деца да ходят на училище?”.
Помолих децата да потърсят информация за образованието и училищата по света.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X