Лидерски умения – избор на училищен лидер

За да се проявят лидерските качества и умения, е необходимо конкретната група от хора да изпитва необходимост от човек, който да ги обедини, насочва и води в определена посока.

Учител работил по този проект: Албена Цветкова
Описание на проекта

Урокът е представителна изява на учениците и се провежда в Актовата зала в училището. Участници на сцената са трите единадесети класа, а публиката включва ученици от гимназиална степен, преподаватели, гости.

 Увод:

Айлин: Скъпи гости, преподаватели, приятели, добре дошли в нашия час „Младежко лидерство“, организиран от учениците от единадесетите класове по Национална програма „Научи се да даряваш“. Ще се опитаме да бъдем едновременно сериозни и забавни и да провокираме вашия интерес, защото няма млад човек, който да не желае да бъде популярен, успешен и уважаван от останалите.

Криси: И така, какво е да си лидер? Май не е веднъж да поведеш хорото на село, ама в CV-то си да напишеш „Притежавам лидерски умения“. За мен лидерството означава преди всичко смелостта да поемеш отговорност – да се включваш в различни дейности, да изслушваш, да се съобразяваш, да вземаш решения и даваш оценки за това, което другите правят, да си критичен и самокритичен и най-вече да се опитваш да ставаш все по-добър и по-добър, да обменяш информация и опит като превръщаш сериозната работа в забавна.

А: Много пъти хората, които имат най-силно влияние върху нас, не съзнават силата на своето въздействие. В обществото, обикновено се смята, че за да бъде един човек лидер, той трябва да е роден по този начин, да заема подобна позиция, или да е развил съответните заложби. В действителност обаче лидерството не е позиция, а титла. Човек не се ражда водач, ами по-скоро става такъв в следствие на комбинация от обстоятелства и характер.

К: Повечето от най-великите лидери, които срещаме в живота си, изобщо не са наясно със своите качества. Но ето 10 знака, по които можете да ги разпознаете. А защо не и да разпознаете себе си?

А:  Хората, които са отворени към другите и имат нужда да чуят и чуждото мнение.

К: Хората, които предлагат съвет и помощ.

А: Хората, на които околните разчитат.

К: Хората, които са добри слушатели и другите им се доверяват.

А: Хората, които дават пример.

К: Хората, които държат на високите постижения.

А: Хората, които имат позитивно отношение към живота.

К: Хората, които се отнасят към околните с уважение.

А: Хората, на които им пука за останалите.

К: Хората, които са уверени и пламенни.

А: Вярваме, че за да бъде успешен лидер, човек трябва да е приел тази роля като свое призвание или да усеща необходимостта от това да поеме отговорността на лидерската позиция.

К: И така, напред към успеха. Единадесети класове, заповядайте при нас на сцената!

Упражнение – избор на лидер:

Участниците се разделят на 4 групи по 6  ученици. Всяка група разполага с флипчарт и маркери. Поставя им се задачата да определят лидер и говорител на групата си и да опишат качествата на лидера върху постера. След 10 минути работа всяка група ще аргументира избора си. През това време четиримата кандидат-лидери пишат обръщенията си към публиката: „Изберете мен, защото… (промени, които бих направил в училище)“

Дава се възможност в рамките на 2 минути всеки лидер да изтъкне за каква кауза ще работи и да убеди останалите участници в способността си да отстоява интересите им. Говорителите също за 2 минути представят качествата на кандидата.

Чрез тайно гласуване публиката избера и гласовете се преброяват. На лидера се поставя лента пред всички.

Следва поздравление от г-жа Ирина Цветкова, ментор на екипа по Национална програма „Научи се да даряваш“.

Галерия

Лидерски умения – избор на училищен лидер
Лидерски умения – избор на училищен лидер
Лидерски умения – избор на училищен лидер
Лидерски умения – избор на училищен лидер
Лидерски умения – избор на училищен лидер
Лидерски умения – избор на училищен лидер
Цели на проекта

  • • развиване на стремеж към личностно и екипно усъвършенстване; • възпитаване в колективен дух, съпричастност и доверие в екипа, които провокират към приемане на предизвикателства; • развиване на чувство за ангажираност на членовете на екипа към поставените цели и един към друг; • фокусиране върху личността на лидера, неговите качества и умения.
Използвани материали

  • Листа от флипчарт, маркери, химикали, лента "Лидер", озвучителна уредба.
Библиография

  • Използвани материали от Ръководство за обучение на деца и младежи „Детско участие“.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg