Учениците да разпознават основните демократични ценности, да разбират ,че тормозът нарушава основните демократични ценности; Важно ли е да спазваме правилата в училище и извън него? Учениците да осмислят проблема за насилието в училище и да придобият увереност за реакция срещу насилието.
Урокът беше проведен в 2 часа по 40 минути. Педагогическият съветник госпожа Арабаджиева беше поканена да направи анкета с учениците от класа на тема за агресията и тормоза в класа и в училище. В края на второто занятие разсъждавахме и обсъждахме отговорите на учениците и нивото на тормоз. В началото зададох въпрос към всички ученици: Кое е ценно за тях? Интересно беше, че не поставиха материали неща на първо място ,а отговорите им бяха свързани с приятелството, здравето, семейството, училището. Важна стъпка от урока беше да се запознаят учениците с основните демократични ценности . Защо те са важни за всички хора и как осъзнаваме значението и важността на това правилата да бъдат спазени. На дъската направих постер с основните демократични ценности за по добра нагледност. Децата дават примери ,които свързват с всяка ценност и дискутираме отговорите. След запознаване с основните демократични ценности се насочихме към таблото с правилата на класа, които направихме преди няколко часа. Свързвахме всяко правило с някоя ценност. На въпросът ми-кои основни демократични ценности се накърняват в резултат на тормоз учениците отговориха: достойнство, толерантност, справедливост, равенство, отговорност. На въпросът: Какво трябва се направи според вас за да се спре тормозът в нашето училище, учениците отговориха по строги мерки и наказания срещу насилниците. От анкетата се вижда, че учениците имат информация за характеристиките на тормоза. Накрая направихме равносметка, че класът трябва да спазва правилата в клас, училище и извън него, че трябва да се обединим срещу тормоза .
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X