Здравословен хранителен режим

Учениците ще се запознаят какъв трябва да бъде обичайния хранителен режим , който трябва да спазват. Какви да рисковете за здравето им ,ако се хранят с некачествена и не здравословна храна. Защо са важни и напитките ,които употребяваме ?С какво да се храним и какво да пием?

Учител работил по този проект: Пенка Русанова Цолова
Описание на проекта

В  самото  начало на урока д-р Славчева ги провокира с въпроси?

-Какво закусвахте днес? Необходимо ли е да се закусва ?

Какви напитки пиете?

Учениците разказваха какво са закусвали ,как се хранят в къщи и училище и сами направиха изводите:

-закуската е задължителна на тяхната възраст

-една част от учениците сами достигнаха до извода,че вафли,сокове с подобрители,снаксове,кока коли не са полезни ,макар че са вкусни и с примамливи опаковки.

В обясненията си докторката наблегна на ползата от храни като плодове и зеленчуци,

които са полезни за човека и самите тях,истински природен дар-източник на здраве и дълголетие.Плодовете и зеленчуците са богати на жизнено важни за организма вещества:витамини,минерални , соли, влаксини, вода.

Ученик от класа зададе въпрос: Колко често трябва да се консумират плодове и зеленчуци?

Д-р Славчева: Колкото по често ,толкова по добре.Суровите плодове и зеленчуци са полезни и трябва да присъстват на трапезата ежедневно.Сутрин е добре да се пие фреш/изцеден сок/,но към обяда да се направи салата от пресни зеленчуци според сезона .Да се избягват сладкишите.Обясни им вредата от сладкишите.Към храната трябва да включват:зърнени храни,картофи,мляко и млечни продукти,месо,риба и бобови култури.да се ограничаван от консумация на сол и прекалено мазни храни.

Доктор Славчева-С какво ви примамват нездравословните храни?

Отговорите бяха единодушни- вкусни са!Понякога опаковките са толкова цветни,че те карат да опиташ!

Доста подробна им се разказа за нездравословните напитки-безалкохолните напитки съдържащи захар са вредни .Каква вода да пием?Минерална,изворна,трапезна !

Включих се и аз с въпрос и към докторката и към учениците:

-Трябва ли да се спазват диети на тяхната възраст?-отговорът беше категоричен-не!Когато се съобразяваме с какво се храним,не е необходима диета,всичко ще е наред!

-От каква вредна храна ще се откажете още днес и ще подобрите своето здраве?-изредиха редица –солети,вафли,бонбони,сокове в кутии!

Препоръките към учениците бяха:

Да не пропускат сутрешната закуска,която ще им даде енергия и здраве!

Да консумират разнообразна храна,вода и течности!

Да поддържат здравословно тегло и да спортуват ежедневно!

Да ограничат максимално подсладени напитки,пържени картофи,силно преработени храни,рафинирани храни и сладки неща.

Докторката им даде сведения за проблем сред учениците –затлъстяването .То се дължи не само на прекомерните количества храна ,,но и на качеството на храната.

Отново се намесих с въпрос-Д-р Славчева обяснете им кои храни са естествени и кои преработени?Дадохме примери с ябълката-е естествена храна и сокът от ябълка е преработена /пакетирана храна/

След лекцията и разговора въпросите бяха:

Полезна ли беше тази лекция?Мислите ли,че ще промените начина си на хранене?

Единодушни и доволни бяхме всички от ползите , които научихме.

Галерия

Здравословен хранителен режим
Здравословен хранителен режим
Цели на проекта

  • изграждат навици да се хранят здравословно и да определят начина си на живот
  • обмислят изборите , които правяти които се отразяват на здравето им.
  • с помощта на лектор-доктор Лидия Славчева, учениците се запознават с хранителния режим,който трябва да спазват ,кои храни и напитки са вредни и преработени.
Използвани материали

  • лектор-доктор Лидия Славчева
Работа вкъщи

Да се замислят от полезната информация , която получиха !Всеки да направи своя избор-с какво да се храни. Така избира :да бъде здрав или болен!

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg